Przejdź do sekcji:
Menu
- Aktualności
- O nas
- Oferta
- Sygnaliści - usługa konsultacyjna
- Szkolenia
- Wsparcie Działań Eksportowych
- Obsługa Inwestora – Invest in Pomerania
- Inwestowanie w Innowacyjne Pomysły Biznesowe
- Informacje o Funduszach UE
- Wynajem Sal Szkoleniowych
- Usługi Konsultingowe
- Forum Przedsiębiorstw
- Dofinansowanie Specjalistycznych Usług Doradczych
- Fundusze Europejskie
- Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027
- O programie
- Aktualności
- Pytania i odpowiedzi
- Na co Fundusze?
- Dokumenty
- Program Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027
- Szczegółowy Opis Priorytetów programu Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027
- Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027
- Strategia komunikacji Funduszy Europejskich dla Pomorza 2021-2027
- Strategia komunikacji Funduszy Europejskich na lata 2021-2027
- Udzielanie zamówień w ramach Projektu
- Nabory
- Wyniki naborów
- Spotkania informacyjne i wydarzenia
- Zasady promowania projektów
- Realizuję projekt
- Skontaktuj się
- Informacje o Funduszach UE
- Granty i doradztwo w ramach projektu SPEKTRUM. Pomorski system usług doradczych
- Granty i wsparcie eksportu
- Archiwum
- Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027
- Projekty
- WEKTOR - Metropolitalny System Finansowania Kształcenia
- Pomorski Broker Eksportowy 2030
- Invest in Pomerania 2030
- SPEKTRUM 2020
- Podsumowanie realizacji projektu "SPEKTRUM" 2023
- Strona internetowa projektu SPEKTRUM
- Konkursy grantowe SPEKTRUM
- I nabór wniosków o udzielenie grantu w ramach SPEKTRUM
- Wyniki konkursu grantowego nr SPE.01.2020
- Dokumenty do podpisania umowy SPEKTRUM
- Wzór wniosku o płatność, załączniki i instrukcja wypełniania - SPEKTRUM
- II nabór wniosków o udzielenie grantu w ramach SPEKTRUM
- Wyniki konkursu grantowego nr SPE.02.2021
- III nabór wniosków o udzielenie grantu w ramach SPEKTRUM
- Wyniki konkursu grantowego nr SPE.03.2022
- IV nabór wniosków o udzielenie grantu w ramach SPEKTRUM
- Wyniki konkursu grantowego nr SPE.04.2023
- Spotkania i webinary w ramach SPEKTRUM
- BADANIE WSTĘPNE - formularz zgłoszenia
- O systemie SPEKTRUM
- Komunikaty, informacje dotyczące SPEKTRUM
- Katalog Instytucji Otoczenia Biznesu akredytowanych w systemie SPEKTRUM
- Formularz akredytacji Instytucji Otoczenia Biznesu
- Pytania i odpowiedzi do konkursów grantowych SPEKTRUM
- Wyszukiwarka usług doradczych SPEKTRUM
- Grafiki do pobrania
- Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Słupsku
- BASCIL
- CIR-CO-WAY
- SMART CON EUROPE
- PDIH – Pomeranian Digital Innovation HUB
- BALTICBEAT
- Światowy Tydzień Przedsiębiorczości
- Projekty zakończone
- Standardy obsługi inwestora
- CIRTOINNO
- SNOwMan
- Everywhere International SMEs (EIS)
- SB WELL
- Pomorski Broker Eksportowy
- Invest in Pomerania
- Portal poświęcony obsłudze inwestora www.investinpomerania.pl
- Raporty Invest in Pomerania
- Konkursy grantowe
- III Konkurs o przyznanie wsparcia na szkolenia INVEST IN POMERANIA ACADEMY w ramach projektu grantowego „Invest in Pomerania 2020” - przeprowadzenie szkoleń dla operatorów dźwigów portowych
- II Konkurs o przyznanie wsparcia na szkolenia INVEST IN POMERANIA ACADEMY w ramach projektu grantowego „Invest in Pomerania 2020” - przeprowadzenie szkoleń IT
- Konkurs grantowy 2022 r. na przygotowanie, w tym uzbrojenie terenów inwestycyjnych
- I Konkurs o przyznanie wsparcia na szkolenia INVEST IN POMERANIA ACADEMY w ramach projektu grantowego „Invest in Pomerania 2020” - szkolenia IT
- Zakończone
- IMPULS - odbudowa potencjału pomorskich przedsiębiorstw z branży czasu wolnego
- Ankieta ewaluacyjna dla przedsiębiorców dotycząca realizacji inwestycji w projekcie grantowym ”IMPULS – odbudowa potencjału pomorskich przedsiębiorstw z branży czasu wolnego”
- WNIOSEK O PŁATNOŚĆ. Realizacja i rozliczanie projektów IMPULS
- IMPULS - Komunikaty, ważne informacje
- II Konkurs Grantowy w ramach projektu IMPULS
- II Konkurs - Niezbędne dokumenty do podpisania umowy
- I Konkurs grantowy w ramach projektu IMPULS
- I Konkurs - Niezbędne dokumenty do podpisania umowy
- Ogłoszenia i wyniki naboru wniosków
- Spotkania, webinary, komunikaty w ramach projektu IMPULS
- O projekcie IMPULS
- IMPULS w pytaniach i odpowiedziach
- Bezpłatne doradztwo merytoryczne w ramach konkursu grantowego w projekcie „IMPULS – odbudowa potencjału pomorskich przedsiębiorstw z branży czasu wolnego”
- Zasady promocji projektów
- Sprawozdanie z trwałości projektu
- Media
- Kontakt
Dane kontaktowe
Ważne linki
Pytania i odpowiedzi

Menu na urządzeniach mobilnych
- Aktualności
- O nas
- Oferta
- Sygnaliści - usługa konsultacyjna
- Szkolenia
- Wsparcie Działań Eksportowych
- Obsługa Inwestora – Invest in Pomerania
- Inwestowanie w Innowacyjne Pomysły Biznesowe
- Informacje o Funduszach UE
- Wynajem Sal Szkoleniowych
- Usługi Konsultingowe
- Forum Przedsiębiorstw
- Dofinansowanie Specjalistycznych Usług Doradczych
- Fundusze Europejskie
- Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027
- O programie
- Aktualności
- Pytania i odpowiedzi
- Na co Fundusze?
- Dokumenty
- Program Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027
- Szczegółowy Opis Priorytetów programu Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027
- Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027
- Strategia komunikacji Funduszy Europejskich dla Pomorza 2021-2027
- Strategia komunikacji Funduszy Europejskich na lata 2021-2027
- Udzielanie zamówień w ramach Projektu
- Nabory
- Wyniki naborów
- Spotkania informacyjne i wydarzenia
- Zasady promowania projektów
- Realizuję projekt
- Skontaktuj się
- Informacje o Funduszach UE
- Granty i doradztwo w ramach projektu SPEKTRUM. Pomorski system usług doradczych
- Granty i wsparcie eksportu
- Archiwum
- Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027
- Projekty
- WEKTOR - Metropolitalny System Finansowania Kształcenia
- Pomorski Broker Eksportowy 2030
- Invest in Pomerania 2030
- SPEKTRUM 2020
- Podsumowanie realizacji projektu "SPEKTRUM" 2023
- Strona internetowa projektu SPEKTRUM
- Konkursy grantowe SPEKTRUM
- I nabór wniosków o udzielenie grantu w ramach SPEKTRUM
- Wyniki konkursu grantowego nr SPE.01.2020
- Dokumenty do podpisania umowy SPEKTRUM
- Wzór wniosku o płatność, załączniki i instrukcja wypełniania - SPEKTRUM
- II nabór wniosków o udzielenie grantu w ramach SPEKTRUM
- Wyniki konkursu grantowego nr SPE.02.2021
- III nabór wniosków o udzielenie grantu w ramach SPEKTRUM
- Wyniki konkursu grantowego nr SPE.03.2022
- IV nabór wniosków o udzielenie grantu w ramach SPEKTRUM
- Wyniki konkursu grantowego nr SPE.04.2023
- Spotkania i webinary w ramach SPEKTRUM
- BADANIE WSTĘPNE - formularz zgłoszenia
- O systemie SPEKTRUM
- Komunikaty, informacje dotyczące SPEKTRUM
- Katalog Instytucji Otoczenia Biznesu akredytowanych w systemie SPEKTRUM
- Formularz akredytacji Instytucji Otoczenia Biznesu
- Pytania i odpowiedzi do konkursów grantowych SPEKTRUM
- Wyszukiwarka usług doradczych SPEKTRUM
- Grafiki do pobrania
- Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Słupsku
- BASCIL
- CIR-CO-WAY
- SMART CON EUROPE
- PDIH – Pomeranian Digital Innovation HUB
- BALTICBEAT
- Światowy Tydzień Przedsiębiorczości
- Projekty zakończone
- Standardy obsługi inwestora
- CIRTOINNO
- SNOwMan
- Everywhere International SMEs (EIS)
- SB WELL
- Pomorski Broker Eksportowy
- Invest in Pomerania
- Portal poświęcony obsłudze inwestora www.investinpomerania.pl
- Raporty Invest in Pomerania
- Konkursy grantowe
- III Konkurs o przyznanie wsparcia na szkolenia INVEST IN POMERANIA ACADEMY w ramach projektu grantowego „Invest in Pomerania 2020” - przeprowadzenie szkoleń dla operatorów dźwigów portowych
- II Konkurs o przyznanie wsparcia na szkolenia INVEST IN POMERANIA ACADEMY w ramach projektu grantowego „Invest in Pomerania 2020” - przeprowadzenie szkoleń IT
- Konkurs grantowy 2022 r. na przygotowanie, w tym uzbrojenie terenów inwestycyjnych
- I Konkurs o przyznanie wsparcia na szkolenia INVEST IN POMERANIA ACADEMY w ramach projektu grantowego „Invest in Pomerania 2020” - szkolenia IT
- Zakończone
- IMPULS - odbudowa potencjału pomorskich przedsiębiorstw z branży czasu wolnego
- Ankieta ewaluacyjna dla przedsiębiorców dotycząca realizacji inwestycji w projekcie grantowym ”IMPULS – odbudowa potencjału pomorskich przedsiębiorstw z branży czasu wolnego”
- WNIOSEK O PŁATNOŚĆ. Realizacja i rozliczanie projektów IMPULS
- IMPULS - Komunikaty, ważne informacje
- II Konkurs Grantowy w ramach projektu IMPULS
- II Konkurs - Niezbędne dokumenty do podpisania umowy
- I Konkurs grantowy w ramach projektu IMPULS
- I Konkurs - Niezbędne dokumenty do podpisania umowy
- Ogłoszenia i wyniki naboru wniosków
- Spotkania, webinary, komunikaty w ramach projektu IMPULS
- O projekcie IMPULS
- IMPULS w pytaniach i odpowiedziach
- Bezpłatne doradztwo merytoryczne w ramach konkursu grantowego w projekcie „IMPULS – odbudowa potencjału pomorskich przedsiębiorstw z branży czasu wolnego”
- Zasady promocji projektów
- Sprawozdanie z trwałości projektu
- Media
- Kontakt
Menu
- Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027
- O programie
- Aktualności
- Pytania i odpowiedzi
- Na co Fundusze?
- Dokumenty
- Program Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027
- Szczegółowy Opis Priorytetów programu Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027
- Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027
- Strategia komunikacji Funduszy Europejskich dla Pomorza 2021-2027
- Strategia komunikacji Funduszy Europejskich na lata 2021-2027
- Udzielanie zamówień w ramach Projektu
- Nabory
- Wyniki naborów
- Spotkania informacyjne i wydarzenia
- Zasady promowania projektów
- Realizuję projekt
- Skontaktuj się
- Informacje o Funduszach UE
- Granty i doradztwo w ramach projektu SPEKTRUM. Pomorski system usług doradczych
- Granty i wsparcie eksportu
- Archiwum
Pytania i odpowiedzi
Konkurs 1.4_3 Systemowe wspieranie przedsiębiorczości
Oto najczęściej zadawane pytania dotyczące Konkursu 1.4_3 Systemowe wspieranie przedsiębiorczości:
- Czy w ramach kwartalnych rozliczeń poniesionych kwalifikowalnych kosztów zarządzania przez Beneficjenta wymagane będzie składanie kopii dowodów księgowych dot. poniesionych kosztów?
W przypadku kwartalnych rozliczeń kosztów zarządzania, co do zasady, Beneficjent nie będzie przedkładał kopii dowodów księgowych dot. poniesionych kosztów przedstawionych w ramach Kwartalnych Sprawozdań z realizacji Projektu. Beneficjent jest natomiast zobowiązany do należytego dokumentowania wszystkich kosztów i wydatków za pomocą dokumentów księgowych oraz przechowywania tej dokumentacji w swojej siedzibie wraz z dokumentacją potwierdzającą realizację obowiązków, o których mowa w § 10 Załącznika nr 7 do ogłoszenia o konkursie nr 1.4_3 (wzór Umowy). W przypadku powstania wątpliwości, w trakcie prowadzonej weryfikacji Kwartalnych Sprawozdań z realizacji Projektu, Beneficjent może zostać wezwany do przedłożenia stosownej dokumentacji na żądanie IP II, w tym dokumentacji księgowej.
- Jaki termin oznacza pojęcie "niezwłocznie", przytoczony w Par. 11 ust. 4 wzoru umowy, dot. obowiązku pozyskiwania przez Beneficjenta od Ostatecznych Odbiorców dowodów księgowych potwierdzających wydatkowanie środków pożyczki?
Użyte sformułowanie oznacza, że Beneficjent powinien pozyskiwać dokumenty księgowe potwierdzające wydatkowanie środków pożyczki w terminie zgodnym z normalnym trybem postępowania w podobnych sprawach, ustalonym z uwzględnieniem uzasadnionego czasu potrzebnego na dokonanie niezbędnych czynności w danych okolicznościach. Terminu nie można utożsamiać z terminem natychmiastowym, ponieważ dłużnikowi jest potrzebny pewien okres na zastosowanie się do wezwania wierzyciela. Szczegółowe zasady dotyczące obowiązków Ostatecznego odbiorcy w tym zakresie powinny zostać uregulowane w umowie pożyczki zgodnie z § 12 ust. 1 pkt 1 i 3 Załącznika nr 7 do ogłoszenia o konkursie nr 1.4_3 (wzór Umowy).
- Jaka jest podstawa prawna wskazująca na obowiązek Ostatecznych Odbiorców do potwierdzania braku zaległości w zakresie jakichkolwiek podatków stosownymi zaświadczeniami wydanymi na ich rzecz przez właściwe organy podatkowe, o którym mowa w Par. 11 ust. 7 pkt 7 wzoru umowy? Czy dopuszczalne będą w tym przypadku również stosowne oświadczenia Ostatecznych Odbiorców, tak jak w przypadku instrumentów inżynierii finansowej w ramach inicjatywy JEREMIE?
Zgodnie z § 11 ust. 7 pkt 1 Załącznika nr 7 do ogłoszenia o konkursie nr 1.4_3 (wzór Umowy) pożyczkę może otrzymać wyłączenie Ostateczny odbiorca, który nie może być przedsiębiorcą znajdującym się w trudnej sytuacji w rozumieniu pkt 20 Komunikatu Komisji w sprawie Wytycznych dotyczących pomocy państwa na ratowanie i restrukturyzację przedsiębiorstw niefinansowych znajdujących się w trudnej sytuacji (Dz.Urz. UE C 249/1 z 31.07.2014 r.).
W zakresie potwierdzania braku zaległości podatkowych dopuszczalne są zaświadczenia zgodnie z Załącznikiem nr 7 do ogłoszenia o konkursie nr 1.4_3 (wzór Umowy).
- Jaka jest podstawa prawna wskazująca na obowiązek Ostatecznych Odbiorców do informowania o częściowym pochodzeniu finansowania z EFRR w ramach Programu, o którym mowa w Par. 12 pkt 9 wzoru umowy? Pragniemy zaznaczyć, że taki obowiązek został zlikwidowany w przypadku instrumentów inżynierii finansowej w ramach inicjatywy JEREMIE, a pozostał jedynie w odniesieniu do Pośrednika Finansowego?
Obowiązek zawarcia w umowach pożyczek obowiązku dot. informowania o częściowym pochodzeniu finansowania z EFRR w ramach Programu wynika z zapisów wzoru Umowy stanowiącej Załącznik nr 7 do ogłoszenia o konkursie nr 1.4_3.
- Czy w uzasadnionym przypadku, wskazującym na obszerny zakres sprawozdań kwartalnych, możliwe będzie wydłużenie terminu ich składania do IP II, o którym mowa w Par. 16 ust. 2 wzoru umowy do 10 dni roboczych, tak jak w przypadku instrumentów inżynierii finansowej w ramach inicjatywy JEREMIE?
Wskazane terminy mają charakter instrukcyjny. Ich wskazanie ma na celu realizację zasady szybkości w zakresie wdrażania i rozliczenia Projektu ze względu na zobowiązania IP II oraz IZ RPO WP w zakresie zamykania RPO WP na lata 2007-2013. Każdorazowo wypełnianie obowiązków umownych w zakresie sprawozdawczości przez Beneficjenta podlega weryfikacji przez IP II, zgodnie z obowiązującymi procedurami i z uwzględnieniem indywidualnych przypadków.
- Załącznik nr 1 „Zasady realizacji projektu …” określają, że Katalog niekwalifikowanych kosztów zarządzania zawiera Grzywny, kary finansowe i wydatki związane ze sporami sądowymi. Czy dobrze rozumiemy, że nie dotyczy to kosztów sądowych i związanych z dochodzeniem należności od pożyczkobiorców?
Koszty zarządzania mogą być uznane za kwalifikowalne co do zasady w przypadku, gdy zostały wprost wskazane w katalogu kwalifikowalnych kosztów zarządzania należnych beneficjentowi, o którym mowa w Załączniku nr 1 do ogłoszenia o konkursie nr 1.4_3. Koszty zarządzania w zakresie dochodzenia należności od pożyczkobiorców mogą być kwalifikowalne, gdy obejmują czynności dokonywane w formach, które mogą zostać bezpośrednio przypisane do którejś z kategorii wskazanej w w/w katalogu, np. koszty wynagrodzeń pracowników, koszty wizyt monitorujących u Ostatecznych Odbiorców, usługi pocztowe itp.
Koszty dochodzenia należności od pożyczkobiorców ponoszone w formach innych niż wskazane w katalogu kwalifikowalnych kosztów zarządzania należnych beneficjentowi, o którym mowa w Załączniku nr 1 do ogłoszenia o konkursie nr 1.4_3. nie są kwalifikowalnymi kosztami zarządzania.
Jednocześnie, zgodnie z § 15 ust. 2 Załącznika nr 7 do ogłoszenia o konkursie nr 1.4_3 (wzór Umowy) Beneficjent ma obowiązek dokonać zwrotu tylko odzyskanej kwoty netto, co oznacza, że zwrotowi nie podlegają kwoty przeznaczone na pokrycie kosztów związanych z obsługą roszczenia, o ile koszty te nie zostały pokryte przez Odbiorcę ostatecznego. Dodatkowo Beneficjent może otrzymać kwotę w wysokości 8% odzyskanej kwoty netto tytułem zachęty windykacyjnej, jeżeli nie nastąpi przekroczenie pułapu szkodowości.
Należy podkreślić, że Beneficjent jest zobowiązany do podjęcia wszelkich niezbędnych działań zmierzających do odzyskania należności. W przeciwnym razie w przypadku przekroczenia pułapu szkodowości w wysokości 15% kwoty dofinansowania, o którym mowa w § 15 ust. 4 Załącznika nr 7 do ogłoszenia o konkursie nr 1.4_3 (wzór Umowy) będzie zobowiązany do pokrycia ze środków własnych całej różnicy powstałej pomiędzy limitem utraty kapitału, a rzeczywistą wielkością utraty kapitału.
- Co, zgodnie z par. 15 wzoru Umowy o dofinansowanie, oznacza zaprzestanie przez Ostatecznego Odbiorcę spłaty pożyczki? Czy należy to rozumieć jako brak spłat odsetek lub kapitału przez konkretną liczbę dni? Jeśli tak, w jaki sposób (przez kogo) jest ona ustalana?
Zgodnie ze standardowymi procedurami obowiązującymi w instytucjach prowadzących działalność polegającą na udzielaniu pożyczek, spłaty pożyczek dokonywane przez Ostatecznego odbiorcę następują w terminach i na zasadach określonych w umowie pożyczki (z reguły w oparciu o tzw. harmonogram spłat) i/lub stosownych regulaminach regulujących szczegółowe zasady, na jakich pożyczki są udzielane. Zasady spłat powinna określać umowa pożyczki/regulamin udzielania pożyczek zgodnie z § 12 pkt 2 oraz z § 11 ust. 1 pkt 9 Załącznika nr 7 do ogłoszenia o konkursie nr 1.4_3 (wzór Umowy).
- Czy jest możliwość restrukturyzowania pożyczki udzielonej na 36 miesięcy poprzez wydłużenie terminu spłaty o np. 6 miesięcy?
Maksymalny okres spłaty pożyczki nie może być dłuższy niż 36 miesięcy. Okres ten obejmuje także ewentualną karencję w spłacie kapitału.
- W jaki sposób i kiedy jest płacona zachęta windykacyjna? Czy w okresie najpóźniej do 31/12/2019 (tj. 36 miesięcy od 31/12/2016)?Zgodnie z § 15 Załącznika nr 7 do ogłoszenia o konkursie nr 1.4_3 (wzór Umowy) Beneficjentowi przysługuje dodatkowa zachęta windykacyjna, której rozliczenie następuje w ramach rozliczenia końcowego w związku ze złożeniem ostatniego sprawozdania kwartalnego, o którym mowa § 16 ust. 2 pkt 3, i ustaleniem pułapu szkodowości.
- Co w przypadku zachęty windykacyjnej, oznacza odzyskana kwota netto? Czy kwota netto oznacza kwotę pomniejszoną o koszty windykacyjne, tj. po pokryciu kosztów sądowych, komorniczych?
Przez odzyskaną kwotę netto należy rozumieć kwotę generowaną w wyniku odzyskania długu z wyłączeniem kosztów obsługi roszczenia. Ponadto zastosowanie znajdują zasady określone w odpowiedzi na pytanie 6.
- Co jest rozumiane pod pojęciem „pożyczki zaksięgowane w straty” w par.15 pkt 4?Zaksięgowanie pożyczki w straty dokonywane jest w przypadku, gdy całość lub część pożyczki zostanie uznana za nieściągalną albo gdy brak jest realistycznych podstaw do oczekiwania spłaty należności.
- Na jaką datę jest ustalany poziom szkodowości? Czy jest to najpóźniej 31/12/2019 (tj. 36 miesięcy od 31/12/2016)?
Poziom szkodowości jest ustalany w ramach rozliczenia końcowego według stanu na ostatni dzień, który zostanie objęty ostatnim sprawozdaniem kwartalnym zgodnie z § 16 ust. 2 pkt 3 Załącznika nr 7 do ogłoszenia o konkursie nr 1.4_3 (wzór Umowy).
- Czy kwoty zwindykowane/odzyskane po rozliczeniu końcowym projektu pozostają u pośrednika finansowego czy podlegają zwrotowi?Obowiązek zwrotu środków dotyczy także kwot odzyskanych przez Beneficjenta w związku z prowadzonymi czynnościami windykacyjnymi, do których jest zobowiązany zgodnie z warunkami określonymi w Załączniku nr 7 do ogłoszenia o konkursie nr 1.4_3 (wzór Umowy), także po dokonaniu rozliczenia końcowego w związku ze złożeniem ostatniego sprawozdania kwartalnego.
- Co oznacza określenie, że projekty nie mogą być realizowane z udziałem partnerów oraz z zastosowaniem instrumentu elastyczności?
Pierwsza część pytania oznacza, że stroną umowy jest tylko Wnioskodawca i tylko on realizuje Projekt oraz ponosi koszty kwalifikowane, bez udziału Partnerów. Brak zastosowania instrumentu elastyczności oznacza brak możliwości finansowania szkoleń w ramach Projektu.
- Gdzie można znaleźć wersję Generatora Wniosków o dofinansowanie nr 2.37?
Generator Wniosków o dofinansowanie jest do pobrania z naszej strony internetowej:www.arp.gda.pl/187,generator-wnioskow-o-dofinansowanie-msp.html
- Czy wnioskowana kwota dofinansowania powinna uwzględniać tylko wydatki kwalifikowalne w postaci kwot pożyczek udzielonych przez Beneficjenta Ostatecznym Odbiorcom ze środków Funduszu Pożyczkowego, czy też powinna uwzględniać również kwalifikowalne koszty zarządzania należne Beneficjentowi (w przypadku gdy nie występuje luka finansowa)?
Wnioskowana kwota dofinansowania powinna uwzględniać przede wszystkim wydatki kwalifikowalne w postaci kwot pożyczek udzielonych przez Beneficjenta Ostatecznym odbiorcom ze środków Funduszu Pożyczkowego, ale może również uwzględniać kwalifikowalne koszty zarządzania należne Beneficjentowi.
Zasadą jest bowiem, że kwota dofinansowania powinna być wykorzystana przede wszystkim na udzielanie pożyczek Ostatecznym odbiorcom. Z tego względu w Załączniku nr 7 do ogłoszenia o konkursie nr 1.4_3 (wzór Umowy), w § 9 ust. 4, zapisana została zasada, zgodnie z którą koszty zarządzania ponoszone są przede wszystkim z przychodów, a dopiero w dalszej kolejności ze środków kapitału.
- pkt F.6 : czy w ramach planowanych wydatków w ramach Projektu, oprócz wartości udzielonych pożyczek, mają być przedstawione jako osobna kategoria kwalifikowalne koszty zarządzania należne Beneficjentowi? Jeżeli tak, to dlaczego nie ma możliwości wyboru stawki VAT (jedyna możliwa opcja : ZWOLNIONY)?
W F.6 nie należy ujmować kosztów zarządzania jako odrębnej kategorii wydatków. Należy wskazać jedną ogólną kategorię wydatków, np. „Kwoty pożyczek udzielonych Ostatecznym Odbiorcom i koszty zarządzania należne Beneficjentowi”.
- pkt F.1.2 - dlaczego jako kod klasyfikacji wg kryterium form finansowania jedyną możliwą opcją wyboru jest "01 pomoc bezzwrotna"?
Kategoria jest zgodna z pkt 15 c Uszczegółowienia Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 200-2013 dot. Działania 1.4.
- Czy ZAŁĄCZNIK nr G.1.12 (dokumenty dot. postępowania OOŚ) dotyczy niniejszego konkursu?
Załącznik nie dotyczy konkursu 1.4_3
Z uwagi na cele Działania 1.4 gdzie dofinansowanie w ramach konkursu 1.4_3 podlegają przedsięwzięcia wyłącznie w zakresie wsparcia instrumentów pożyczkowych, które nie są związane z wykonywaniem działań mających cechy przedsięwzięć w rozumieniu ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. 2008 nr 199 poz. 1227 ze zm.), nie są one więc objęte obowiązkiem uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
- pkt I.1.4.5 : Czy ten punkt dotyczy funduszy pożyczkowych? Z treści tego punktu wynika, że dotyczy funduszy poręczeniowych, których nie dotyczy niniejszy konkurs.
Proszę traktować wszystko w kontekście funduszu pożyczkowego i jeśli faktycznie ten punkt w Państwa przypadku w żaden sposób nie jest adekwatny do działalności pożyczkowej to proszę wpisać NIE DOTYCZY.
- pkt. II.6.2 i II.6.3 - czy projektowany rachunek zysków i strat oraz tabela przepływów pieniężnych ma dotyczyć wyłącznie Projektu, czy całej działalności Wnioskodawcy?
Pkt. II 6.2 i II 6.3 powinny dotyczyć realizacji Projektu oraz okresu po jego zakończeniu, do dnia ostatecznego rozliczenia.
- II.6.2 i II.6.3 - dla jakiego okresu powinny zostać sporządzone tabele? Czy powinny dotyczyć tylko Okresu realizacji Projektu (do końca 2016 r.) , czy też powinny uwzględniać lata po zakończeniu okresu realizacji Projektu (to jest po 2016 roku), w których będą pobierane koszty zarządzania ? Bardzo proszę o precyzyjne określenie wymaganego okresu.
Pkt. II 6.2 i II 6.3 powinny dotyczyć okresu realizacji Projektu oraz okresu po jego zakończeniu, do dnia ostatecznego rozliczenia.
- II.6.4 - pytanie j.w. , czyli dla jakiego okresu powinny zostać zaprezentowane dane? Ponadto, co oznacza pozycja "wniesione środki" ? Czy oznacza wyłącznie środki wniesione do projektu (kwota dofinansowania+ ewentualny wkład własny) , czy też uwzględnia szerszy aspekt?
Pozycja „wniesione środki” to środki Funduszu Pożyczkowego tj. kwota dofinansowania + ewentualny wkład własny.
Metryka
- Data2015-10-30