Poznaj proces podpisywania umowy

  • Galeria logotypów

Poznaj proces podpisywania umowy

Po otrzymaniu informacji o wybraniu projektu do dofinansowania w ramach FEP 2021-2027 wnioskodawca otrzymuje od Instytucji Pośredniczącej informację na temat dodatkowych dokumentów, które musi dostarczyć oraz formalności, które musi wypełnić w związku z planowanym zawarciem umowy o dofinansowanie.

Ramowe informacje na temat przebiegu procesu podpisywania umowy o dofinansowanie wraz ze standardowym wykazem dokumentów, których złożenie z reguły jest wymagane na tym etapie, zawarte są w Regulaminie wyboru projektów w ramach naboru, w którym był składany wniosek o dofinansowanie.

Należy pamiętać, że wnioskodawca zostanie poinformowany o konkretnych wymaganiach związanych z podpisaniem umowy o dofinansowanie danego projektu, uzależnionych przykładowo od statusu wnioskodawcy, osób podpisujących umowę (np. konieczność dostarczenia pełnomocnictwa), ewentualnej konieczności zaktualizowania wniosku o dofinansowanie w związku z zaleceniami wydanymi na etapie oceny lub zmianą poziomu/kwoty dofinansowania w związku z rozstrzygnięciem naboru.
Umowa o dofinansowanie może być podpisana w formie pisemnej lub w formie elektronicznej , w zależności od wyboru wnioskodawcy.   

Umowa o dofinansowanie

Prawa i obowiązki beneficjenta określone są w umowie o dofinansowanie wraz z załącznikami podpisanej pomiędzy nim a Instytucją Pośredniczącą. Jest to najważniejszy dokument, którego zapisy obowiązują beneficjenta przez cały okres realizacji projektu. Ponadto realizacja projektu musi być zgodna z obowiązującym prawem, zarówno prawem UE jak i krajowym, w tym z tzw. ustawą wdrożeniową oraz przepisami odnoszącymi się do konkretnej dziedziny, której projekt dotyczy.

DOKUMENTY NIEZBĘDNE DO PODPISANIA UMOWY O DOFINANSOWANIE PROJEKTU ZOSTANĄ ZAMIESZCZONE W PÓŹNIEJSZYM TERMINIE. 

drukuj całą stronę