Menu
- Aktualności
- O nas
- Oferta
- Pozyskiwanie funduszy unijnych dla firm HoReCa
- Szkolenia
- Wsparcie Działań Eksportowych
- Obsługa Inwestora – Invest in Pomerania
- Inwestowanie w Innowacyjne Pomysły Biznesowe
- Informacje o Funduszach UE
- Wynajem Sal Szkoleniowych
- Usługi Konsultingowe
- Forum Przedsiębiorstw
- Dofinansowanie Specjalistycznych Usług Doradczych
- Fundusze Europejskie
- Projekty
- Pomorski Broker Eksportowy
- Invest in Pomerania
- Portal poświęcony obsłudze inwestora www.investinpomerania.pl
- Raporty Invest in Pomerania
- Konkursy grantowe
- III Konkurs o przyznanie wsparcia na szkolenia INVEST IN POMERANIA ACADEMY w ramach projektu grantowego „Invest in Pomerania 2020” - przeprowadzenie szkoleń dla operatorów dźwigów portowych
- II Konkurs o przyznanie wsparcia na szkolenia INVEST IN POMERANIA ACADEMY w ramach projektu grantowego „Invest in Pomerania 2020” - przeprowadzenie szkoleń IT
- Konkurs grantowy 2022 r. na przygotowanie, w tym uzbrojenie terenów inwestycyjnych
- I Konkurs o przyznanie wsparcia na szkolenia INVEST IN POMERANIA ACADEMY w ramach projektu grantowego „Invest in Pomerania 2020” - szkolenia IT
- Invest in Pomerania 2020 - informacje o projekcie
- Zakończone
- SPEKTRUM
- Podsumowanie realizacji projektu "SPEKTRUM" 2023
- Strona internetowa projektu SPEKTRUM
- Konkursy grantowe SPEKTRUM
- I nabór wniosków o udzielenie grantu w ramach SPEKTRUM
- Wyniki konkursu grantowego nr SPE.01.2020
- Dokumenty do podpisania umowy SPEKTRUM
- Wzór wniosku o płatność, załączniki i instrukcja wypełniania - SPEKTRUM
- II nabór wniosków o udzielenie grantu w ramach SPEKTRUM
- Wyniki konkursu grantowego nr SPE.02.2021
- III nabór wniosków o udzielenie grantu w ramach SPEKTRUM
- Wyniki konkursu grantowego nr SPE.03.2022
- IV nabór wniosków o udzielenie grantu w ramach SPEKTRUM
- Wyniki konkursu grantowego nr SPE.04.2023
- Spotkania i webinary w ramach SPEKTRUM
- BADANIE WSTĘPNE - formularz zgłoszenia
- O systemie SPEKTRUM
- Komunikaty, informacje dotyczące SPEKTRUM
- Katalog Instytucji Otoczenia Biznesu akredytowanych w systemie SPEKTRUM
- Formularz akredytacji Instytucji Otoczenia Biznesu
- Pytania i odpowiedzi do konkursów grantowych SPEKTRUM
- Wyszukiwarka usług doradczych SPEKTRUM
- Grafiki do pobrania
- Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Słupsku
- BASCIL
- CIR-CO-WAY
- Światowy Tydzień Przedsiębiorczości
- IMPULS - odbudowa potencjału pomorskich przedsiębiorstw z branży czasu wolnego
- Ankieta ewaluacyjna dla przedsiębiorców dotycząca realizacji inwestycji w projekcie grantowym ”IMPULS – odbudowa potencjału pomorskich przedsiębiorstw z branży czasu wolnego”
- WNIOSEK O PŁATNOŚĆ. Realizacja i rozliczanie projektów IMPULS
- IMPULS - Komunikaty, ważne informacje
- II Konkurs Grantowy w ramach projektu IMPULS
- II Konkurs - Niezbędne dokumenty do podpisania umowy
- I Konkurs grantowy w ramach projektu IMPULS
- I Konkurs - Niezbędne dokumenty do podpisania umowy
- Ogłoszenia i wyniki naboru wniosków
- Spotkania, webinary, komunikaty w ramach projektu IMPULS
- O projekcie IMPULS
- IMPULS w pytaniach i odpowiedziach
- Bezpłatne doradztwo merytoryczne w ramach konkursu grantowego w projekcie „IMPULS – odbudowa potencjału pomorskich przedsiębiorstw z branży czasu wolnego”
- Zasady promocji projektów
- Projekty międzynarodowe - zakończone
- Media
- Kontakt
Dane kontaktowe
Ważne linki
Jak skutecznie wykorzystać marketing we własnej firmie?
Menu na urządzeniach mobilnych
- Aktualności
- O nas
- Oferta
- Pozyskiwanie funduszy unijnych dla firm HoReCa
- Szkolenia
- Wsparcie Działań Eksportowych
- Obsługa Inwestora – Invest in Pomerania
- Inwestowanie w Innowacyjne Pomysły Biznesowe
- Informacje o Funduszach UE
- Wynajem Sal Szkoleniowych
- Usługi Konsultingowe
- Forum Przedsiębiorstw
- Dofinansowanie Specjalistycznych Usług Doradczych
- Fundusze Europejskie
- Projekty
- Pomorski Broker Eksportowy
- Invest in Pomerania
- Portal poświęcony obsłudze inwestora www.investinpomerania.pl
- Raporty Invest in Pomerania
- Konkursy grantowe
- III Konkurs o przyznanie wsparcia na szkolenia INVEST IN POMERANIA ACADEMY w ramach projektu grantowego „Invest in Pomerania 2020” - przeprowadzenie szkoleń dla operatorów dźwigów portowych
- II Konkurs o przyznanie wsparcia na szkolenia INVEST IN POMERANIA ACADEMY w ramach projektu grantowego „Invest in Pomerania 2020” - przeprowadzenie szkoleń IT
- Konkurs grantowy 2022 r. na przygotowanie, w tym uzbrojenie terenów inwestycyjnych
- I Konkurs o przyznanie wsparcia na szkolenia INVEST IN POMERANIA ACADEMY w ramach projektu grantowego „Invest in Pomerania 2020” - szkolenia IT
- Invest in Pomerania 2020 - informacje o projekcie
- Zakończone
- SPEKTRUM
- Podsumowanie realizacji projektu "SPEKTRUM" 2023
- Strona internetowa projektu SPEKTRUM
- Konkursy grantowe SPEKTRUM
- I nabór wniosków o udzielenie grantu w ramach SPEKTRUM
- Wyniki konkursu grantowego nr SPE.01.2020
- Dokumenty do podpisania umowy SPEKTRUM
- Wzór wniosku o płatność, załączniki i instrukcja wypełniania - SPEKTRUM
- II nabór wniosków o udzielenie grantu w ramach SPEKTRUM
- Wyniki konkursu grantowego nr SPE.02.2021
- III nabór wniosków o udzielenie grantu w ramach SPEKTRUM
- Wyniki konkursu grantowego nr SPE.03.2022
- IV nabór wniosków o udzielenie grantu w ramach SPEKTRUM
- Wyniki konkursu grantowego nr SPE.04.2023
- Spotkania i webinary w ramach SPEKTRUM
- BADANIE WSTĘPNE - formularz zgłoszenia
- O systemie SPEKTRUM
- Komunikaty, informacje dotyczące SPEKTRUM
- Katalog Instytucji Otoczenia Biznesu akredytowanych w systemie SPEKTRUM
- Formularz akredytacji Instytucji Otoczenia Biznesu
- Pytania i odpowiedzi do konkursów grantowych SPEKTRUM
- Wyszukiwarka usług doradczych SPEKTRUM
- Grafiki do pobrania
- Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Słupsku
- BASCIL
- CIR-CO-WAY
- Światowy Tydzień Przedsiębiorczości
- IMPULS - odbudowa potencjału pomorskich przedsiębiorstw z branży czasu wolnego
- Ankieta ewaluacyjna dla przedsiębiorców dotycząca realizacji inwestycji w projekcie grantowym ”IMPULS – odbudowa potencjału pomorskich przedsiębiorstw z branży czasu wolnego”
- WNIOSEK O PŁATNOŚĆ. Realizacja i rozliczanie projektów IMPULS
- IMPULS - Komunikaty, ważne informacje
- II Konkurs Grantowy w ramach projektu IMPULS
- II Konkurs - Niezbędne dokumenty do podpisania umowy
- I Konkurs grantowy w ramach projektu IMPULS
- I Konkurs - Niezbędne dokumenty do podpisania umowy
- Ogłoszenia i wyniki naboru wniosków
- Spotkania, webinary, komunikaty w ramach projektu IMPULS
- O projekcie IMPULS
- IMPULS w pytaniach i odpowiedziach
- Bezpłatne doradztwo merytoryczne w ramach konkursu grantowego w projekcie „IMPULS – odbudowa potencjału pomorskich przedsiębiorstw z branży czasu wolnego”
- Zasady promocji projektów
- Projekty międzynarodowe - zakończone
- Media
- Kontakt
Jak skutecznie wykorzystać marketing we własnej firmie?
JAK SKUTECZNIE WYKORZYSTAĆ MARKETING WE WŁASNEJ FIRMIE?
Marketing to żyć z klientem!!!
Terminy:
Do ustalenia
Osoby, które wezmą udział w pierwszej części warsztatów, otrzymają 5% rabatu na udział w drugiej części.
1. 13:00- 19:00: Jak zwiększyć ilość klientów- strategia marketingowa jako niezbędne narzędzie zyskania przewagi rynkowej.
2. 13:00- 19:00: Jak trafić do klienta- identyfikacja firmy jako strategiczny element przewagi rynkowej.
Miejsce:
Gdańsk Przymorze
Koszt szkolenia:
335zł brutto za 1 dzień szkoleniowy.
Cel szkolenia:
Celem zajęć jest poznanie kroków prowadzących do stworzenia jednolitej i spójnej koncepcji marketingowej, tak własnej firmy jak i wszelkich planowanych w niej przedsięwzięć. Chodzi także o uzyskanie przez uczestników całościowego spojrzenia na firmę i swoje handlowe przedsięwzięcia (zarządzanie, polityka personalna, polityka finansowa) oraz ich związki z rynkiem. Celem jest także przekonanie uczestników, poprzez pracę i analizę autentycznych przypadków, istoty prostej, bo zawartej w tylko sześciu krokach, do całościowego i spójnego, marketingowego zarządzania swoją firmą.
Profil uczestnika:
Warsztaty przeznaczone są dla osób, które:
- prowadzą mikro, małe lub średnie firmy,
- szukają sposobów na poprawienie swojej pozycji na rynku,
- chcą w pełniejszy i bardziej skuteczny sposób zarządzać swoim przedsięwzięciem,
- chcą poznać metodę, która w kolejnych latach pozwoli im dynamicznie i konsekwentnie rozwijać swoją firmę,
- chcą uporządkować i scalić swoją wiedzę na temat marketingu w jego bardzo praktycznym zastosowaniu.
Zakres tematyczny szkolenia (program):
Uczestnicy poznają elementy marketingu, których stosowanie jest niezbędne dla właściwego funkcjonowania każdej firmy na współczesnym, tak wymagającym i poddanym regułom ostrej konkurencji rynku. Dowiedzą się jednak przede wszystkim, na czym polega właściwe nastawienie do wolnego rynku, ponieważ marketing to coś więcej niż tylko zbiór recept i zaleceń. To filozofia i jednocześnie strategia funkcjonowania przedsiębiorstwa, uwzględniająca cele, misję i kulturę firmy, a także wartości ważne dla jej właściciela. Dowiedzą się również uczestnicy jak wprowadzić w życie własny pomysł na marketingowe zarządzanie firmą i swoimi handlowymi przedsięwzięciami. Jak pomysł wdrażać w życie i konsekwentnie oraz skutecznie kontynuować w kolejnych latach.
DZIEŃ I / część I
• Pojęcie marketingu – przykładowe definicje
(mini wykład + dyskusja panelowa)
• Analiza sytuacji:
- Kim jesteśmy ?
(Praca w małych grupach + przedstawienie prac + dyskusja na forum całej grupy)
- Otoczenie – jego wpływ na firmę i przedsięwzięcia handlowe;
(mini wykład + dyskusja panelowa)
- Badanie rynku - metody, ich dobór;
(mini wykład + praca w małych grupach + przedstawienie prac + podsumowanie trenera)
- Rozpoznawanie i analiza konkurencji;
(dyskusja panelowa + mini wykład + praca w grupach + przedstawienie prac)
- Klient – potrzeby, decyzje o zakupie.
(mini wykład + dyskusja panelowa na forum całej grupy)
• Analiza wewnętrzna i zewnętrzna firmy/przedsięwzięcia:
- mocne i słabe strony firmy/przedsięwzięcia;
(praca w małych grupach + przedstawienie prac)
- szanse i zagrożenia zewnętrzne;
(praca w małych grupach + przedstawienie prac + omówienie trenera)
- analiza SWOT i TOWS.
(praca w małych grupach pod nadzorem trenera + prezentacja i omówienie prac)
• Cele, czyli czego chcemy dokonać planując rozwój firmy lub nowego przedsięwzięcia handlowego:
- jak sformułować cel ?
(mini wykład)
- cele – ich podstawowe cechy;
(mini wykład + praca w małych grupach + prezentacja prac + omówienie trenera)
- cele ilościowe i jakościowe.
(mini wykład)
• Cele marketingowe:
- cele rynkowe;
(praca w małych grupach + prezentacja prac)
- cele świadczeń;
(praca w małych grupach + omówienie prac)
- cele potrzeb.
(praca w małych grupach + omówienie prac + posumowanie przez trenera)
DZIEŃ II / część II
• Cele marketingowe:
- cele rynkowe;
(praca w małych grupach + prezentacja prac)
- cele świadczeń;
(praca w małych grupach + omówienie prac)
- cele potrzeb.
(praca w małych grupach + omówienie prac + posumowanie przez trenera)
• Zasady biznesu, czyli jak to zrobimy ?
- organizacja/struktura firmy, przedsięwzięcia;
(mini wykład + dyskusja panelowa)
- zarządzanie;
(praca w małych grupach + prezentacja prac)
- polityka personalna;
(mini wykład + dyskusja panelowa)
- polityka finansowa.
(mini wykład + dyskusja podsumowująca)
• Reguły marketingu, czyli jak zapewnimy sobie trwałe więzi na rynku ?
- USP;
(praca w małych grupach + prezentacja i omówienie prac)
- kooperacja;
(mini wykład + dyskusja panelowa)
- koncentracja lub dywersyfikacja;
(mini wykład + dyskusja w małych grupach + przedstawienie wniosków na forum grupy
- segmentacja rynku – kryteria segmentacji, ich użyteczność;
(praca w małych grupach + prezentacja prac)
- cykl życia produktu.
(mini wykład + dyskusja panelowa)
• Marketing Mix, czyli na jakich instrumentach zagramy ?
- oferta/produkt – zasady formułowania;
(praca w małych grupach + prezentacja prac + omówienie trenera)
- cena;
(mini wykład)
- dystrybucja/sprzedaż;
(mini wykład + dyskusja panelowa)
- wspieranie sprzedaży;
(praca w małych grupach + prezentacja prac + omówienie trenera)
- reklama;
(mini wykład + praca w małych grypach + prezentacja prac + dyskusja panelowa)
- public relations (praca z szeroką publicznością).
(mini wykład + dyskusja panelowa)
Metody dydaktyczne:
Proponowane przez nas zajęcia warsztatowe stwarzają wyjątkową możliwość: bezstresowego przyswojenia dużej dawki wiedzy i umiejętności; praktycznego działania w grupie; sprawdzania nowo nabytych umiejętności już w trakcie zajęć. Warsztaty są prowadzone z użyciem elementów moderacji i wizualizacji wiedzy. Wykorzystywana jest praca w małych grupach, prezentacja i dyskusje panelowe na forum całej grupy, a trener – moderator do swoich mini wykładów wykorzystuje rzutnik oraz flipchart. Niezwykle istotnym i cennym dla uczestników elementem tego rodzaju zajęć jest wzajemna wymiana doświadczeń oraz praca na przykładach zaczerpniętych z ich zawodowej praktyki. Dzięki temu nowo zdobywana wiedza znajduje natychmiastowe przełożenie na praktyczne działania.
Korzyści dla uczestników:
- możliwość pracy nad kompleksowym, uwzględniającym marketingowe podejście, strategicznym zarządzaniem swoją firmą,
- poznanie, z możliwością późniejszego stosowania w praktyce, prostego modelu budowania strategii marketingowej (6 kroków),
- wymiana doświadczeń z innymi uczestnikami warsztatów,
- uczenie się poprzez analizę przypadków z życia,
- możliwość zbudowania pełnej koncepcji strategii marketingowej dla prowadzonej lub planowanej firmy.
Ekspert:
Grażyna Pawlisz - trener, mentor, coach i doradca przedsiębiorczości. Z wykształcenia ekonomista. Aktualnie prowadzi kreatywne studio zajmujące się tworzeniem spójnych identyfikacji wizualnych dla firm bazujących na opracowanej strategii ich działania na rynku. Od kilkunastu lat współpracuje z organizacjami z otoczenia biznesu, zajmującymi się wspieraniem i rozwijaniem przedsiębiorczości. Jako trener pracuje między innymi dla Fundacji Gospodarczej z Gdyni (szkolenia: zakładanie własnej firmy, marketing, biznes plan, negocjacje) oraz jako Indywidualny Doradca Biznesowy. Realizowała m.in. takie projekty jak: trzy edycje projektu „Makro – szansa dla Mikro firm”, „Moja Firma – Moja Przyszłość”, „Dobry Start” czy „Dojrzała Przedsiębiorczość 50+”. Dla Gdańskiej Fundacji Przedsiębiorczości pracuje głównie jako Mentor i Opiekun Merytoryczny Mentorów (m.in.: w projektach „Mentoring Kobiet w Biznesie” oraz „Biznes na start” – w pięciu edycjach). Pracuje również jako Doradca ds. Przedsiębiorczości, współpracuje także z Gdyńskim Centrum Wspierania Przedsiębiorczości. Wspiera przedsiębiorców – tych startujących – w budowaniu ich pomysłów na firmę, a następnie w ich wdrażaniu na rynek i sprzedawaniu wytwarzanych produktów. Tych, którzy już działają wspiera we wprowadzaniu zmian, wdrażaniu nowych produktów, rozwijaniu umiejętności zarządzania tak firmą, jak i ludźmi.
Kontakt:
Marta Moczkowska tel.: 058 32 33 253, e-mail: marta.moczkowska@arp.gda.pl