Menu
- Aktualności
- O nas
- Oferta
- Pozyskiwanie funduszy unijnych dla firm HoReCa
- Szkolenia
- Wsparcie Działań Eksportowych
- Obsługa Inwestora – Invest in Pomerania
- Inwestowanie w Innowacyjne Pomysły Biznesowe
- Informacje o Funduszach UE
- Wynajem Sal Szkoleniowych
- Usługi Konsultingowe
- Forum Przedsiębiorstw
- Dofinansowanie Specjalistycznych Usług Doradczych
- Fundusze Europejskie
- Projekty
- Pomorski Broker Eksportowy
- Invest in Pomerania
- Portal poświęcony obsłudze inwestora www.investinpomerania.pl
- Raporty Invest in Pomerania
- Konkursy grantowe
- III Konkurs o przyznanie wsparcia na szkolenia INVEST IN POMERANIA ACADEMY w ramach projektu grantowego „Invest in Pomerania 2020” - przeprowadzenie szkoleń dla operatorów dźwigów portowych
- II Konkurs o przyznanie wsparcia na szkolenia INVEST IN POMERANIA ACADEMY w ramach projektu grantowego „Invest in Pomerania 2020” - przeprowadzenie szkoleń IT
- Konkurs grantowy 2022 r. na przygotowanie, w tym uzbrojenie terenów inwestycyjnych
- I Konkurs o przyznanie wsparcia na szkolenia INVEST IN POMERANIA ACADEMY w ramach projektu grantowego „Invest in Pomerania 2020” - szkolenia IT
- Invest in Pomerania 2020 - informacje o projekcie
- Zakończone
- SPEKTRUM
- Podsumowanie realizacji projektu "SPEKTRUM" 2023
- Strona internetowa projektu SPEKTRUM
- Konkursy grantowe SPEKTRUM
- I nabór wniosków o udzielenie grantu w ramach SPEKTRUM
- Wyniki konkursu grantowego nr SPE.01.2020
- Dokumenty do podpisania umowy SPEKTRUM
- Wzór wniosku o płatność, załączniki i instrukcja wypełniania - SPEKTRUM
- II nabór wniosków o udzielenie grantu w ramach SPEKTRUM
- Wyniki konkursu grantowego nr SPE.02.2021
- III nabór wniosków o udzielenie grantu w ramach SPEKTRUM
- Wyniki konkursu grantowego nr SPE.03.2022
- IV nabór wniosków o udzielenie grantu w ramach SPEKTRUM
- Wyniki konkursu grantowego nr SPE.04.2023
- Spotkania i webinary w ramach SPEKTRUM
- BADANIE WSTĘPNE - formularz zgłoszenia
- O systemie SPEKTRUM
- Komunikaty, informacje dotyczące SPEKTRUM
- Katalog Instytucji Otoczenia Biznesu akredytowanych w systemie SPEKTRUM
- Formularz akredytacji Instytucji Otoczenia Biznesu
- Pytania i odpowiedzi do konkursów grantowych SPEKTRUM
- Wyszukiwarka usług doradczych SPEKTRUM
- Grafiki do pobrania
- Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Słupsku
- BASCIL
- CIR-CO-WAY
- Światowy Tydzień Przedsiębiorczości
- IMPULS - odbudowa potencjału pomorskich przedsiębiorstw z branży czasu wolnego
- Ankieta ewaluacyjna dla przedsiębiorców dotycząca realizacji inwestycji w projekcie grantowym ”IMPULS – odbudowa potencjału pomorskich przedsiębiorstw z branży czasu wolnego”
- WNIOSEK O PŁATNOŚĆ. Realizacja i rozliczanie projektów IMPULS
- IMPULS - Komunikaty, ważne informacje
- II Konkurs Grantowy w ramach projektu IMPULS
- II Konkurs - Niezbędne dokumenty do podpisania umowy
- I Konkurs grantowy w ramach projektu IMPULS
- I Konkurs - Niezbędne dokumenty do podpisania umowy
- Ogłoszenia i wyniki naboru wniosków
- Spotkania, webinary, komunikaty w ramach projektu IMPULS
- O projekcie IMPULS
- IMPULS w pytaniach i odpowiedziach
- Bezpłatne doradztwo merytoryczne w ramach konkursu grantowego w projekcie „IMPULS – odbudowa potencjału pomorskich przedsiębiorstw z branży czasu wolnego”
- Zasady promocji projektów
- Projekty międzynarodowe - zakończone
- Media
- Kontakt
Dane kontaktowe
Ważne linki
Ważne komunikaty
Menu na urządzeniach mobilnych
- Aktualności
- O nas
- Oferta
- Pozyskiwanie funduszy unijnych dla firm HoReCa
- Szkolenia
- Wsparcie Działań Eksportowych
- Obsługa Inwestora – Invest in Pomerania
- Inwestowanie w Innowacyjne Pomysły Biznesowe
- Informacje o Funduszach UE
- Wynajem Sal Szkoleniowych
- Usługi Konsultingowe
- Forum Przedsiębiorstw
- Dofinansowanie Specjalistycznych Usług Doradczych
- Fundusze Europejskie
- Projekty
- Pomorski Broker Eksportowy
- Invest in Pomerania
- Portal poświęcony obsłudze inwestora www.investinpomerania.pl
- Raporty Invest in Pomerania
- Konkursy grantowe
- III Konkurs o przyznanie wsparcia na szkolenia INVEST IN POMERANIA ACADEMY w ramach projektu grantowego „Invest in Pomerania 2020” - przeprowadzenie szkoleń dla operatorów dźwigów portowych
- II Konkurs o przyznanie wsparcia na szkolenia INVEST IN POMERANIA ACADEMY w ramach projektu grantowego „Invest in Pomerania 2020” - przeprowadzenie szkoleń IT
- Konkurs grantowy 2022 r. na przygotowanie, w tym uzbrojenie terenów inwestycyjnych
- I Konkurs o przyznanie wsparcia na szkolenia INVEST IN POMERANIA ACADEMY w ramach projektu grantowego „Invest in Pomerania 2020” - szkolenia IT
- Invest in Pomerania 2020 - informacje o projekcie
- Zakończone
- SPEKTRUM
- Podsumowanie realizacji projektu "SPEKTRUM" 2023
- Strona internetowa projektu SPEKTRUM
- Konkursy grantowe SPEKTRUM
- I nabór wniosków o udzielenie grantu w ramach SPEKTRUM
- Wyniki konkursu grantowego nr SPE.01.2020
- Dokumenty do podpisania umowy SPEKTRUM
- Wzór wniosku o płatność, załączniki i instrukcja wypełniania - SPEKTRUM
- II nabór wniosków o udzielenie grantu w ramach SPEKTRUM
- Wyniki konkursu grantowego nr SPE.02.2021
- III nabór wniosków o udzielenie grantu w ramach SPEKTRUM
- Wyniki konkursu grantowego nr SPE.03.2022
- IV nabór wniosków o udzielenie grantu w ramach SPEKTRUM
- Wyniki konkursu grantowego nr SPE.04.2023
- Spotkania i webinary w ramach SPEKTRUM
- BADANIE WSTĘPNE - formularz zgłoszenia
- O systemie SPEKTRUM
- Komunikaty, informacje dotyczące SPEKTRUM
- Katalog Instytucji Otoczenia Biznesu akredytowanych w systemie SPEKTRUM
- Formularz akredytacji Instytucji Otoczenia Biznesu
- Pytania i odpowiedzi do konkursów grantowych SPEKTRUM
- Wyszukiwarka usług doradczych SPEKTRUM
- Grafiki do pobrania
- Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Słupsku
- BASCIL
- CIR-CO-WAY
- Światowy Tydzień Przedsiębiorczości
- IMPULS - odbudowa potencjału pomorskich przedsiębiorstw z branży czasu wolnego
- Ankieta ewaluacyjna dla przedsiębiorców dotycząca realizacji inwestycji w projekcie grantowym ”IMPULS – odbudowa potencjału pomorskich przedsiębiorstw z branży czasu wolnego”
- WNIOSEK O PŁATNOŚĆ. Realizacja i rozliczanie projektów IMPULS
- IMPULS - Komunikaty, ważne informacje
- II Konkurs Grantowy w ramach projektu IMPULS
- II Konkurs - Niezbędne dokumenty do podpisania umowy
- I Konkurs grantowy w ramach projektu IMPULS
- I Konkurs - Niezbędne dokumenty do podpisania umowy
- Ogłoszenia i wyniki naboru wniosków
- Spotkania, webinary, komunikaty w ramach projektu IMPULS
- O projekcie IMPULS
- IMPULS w pytaniach i odpowiedziach
- Bezpłatne doradztwo merytoryczne w ramach konkursu grantowego w projekcie „IMPULS – odbudowa potencjału pomorskich przedsiębiorstw z branży czasu wolnego”
- Zasady promocji projektów
- Projekty międzynarodowe - zakończone
- Media
- Kontakt
Ważne komunikaty
Zachowanie zasad konkurencyjności przy zamówieniach pow. 50 tys. PLN - komunikat
W związku z powtarzającymi się błędami w sporządzanej przez Beneficjentów RPO WP na lata 2007-2013 dokumentacji potwierdzającej zachowanie zasad konkurencyjności w odniesieniu do zamówień przekraczających kwotę 50 000,00 PLN IP II przypomina:
- po stronie beneficjenta spoczywa obowiązek rzetelnego udokumentowania zachowania zasad konkurencyjności, w szczególności poprzez przedłożenie skierowanych do potencjalnych kontrahentów zapytań ofertowych, co najmniej 3 ofert konkurencyjnych oraz protokołu z wyboru ofert stanowiącego jednocześnie uzasadnienie dokonanego wyboru.
- zapytanie ofertowe powinno każdorazowo precyzyjnie określać kryteria wyboru, co umożliwi oferentom przedstawienie porównywalnych co do kryteriów ofert. Wiodącym kryterium musi być cena. Pozostałe kryteria należy dobrać mając na względzie przedmiot i złożoność zamówienia. Wszystkie kryteria muszą mieć charakter obiektywny, a sposób ich sformułowania nie może powodować ograniczenia konkurencji. W przypadku zastosowania więcej niż jednego kryterium wyboru ofert (tj. wybór zostanie dokonany nie tylko w oparciu o kryterium ceny) zapytanie ofertowe powinno wskazywać zasady, na których przyznane zostaną punkty za spełnienie lub nie danego kryterium. W celu ujednolicenia zasad porównywania ofert w zakresie ceny IP II zaleca każdorazowo zawarcie w zapytaniu ofertowym informacji, iż do przeliczenia wartości ofert wyrażonych w walutach obcych zastosowany zostanie kurs średni NBP z ostatniego dnia roboczego poprzedzającego dzień dokonania wyboru najkorzystniejszej oferty.
- protokół z wyboru ofert powinien zawierać:
- datę sporządzenia, która powinna być jednocześnie datą dokonania wyboru;
- podpis osoby uprawionej do reprezentowania Beneficjenta;
- jasno określone kryteria wyboru;
- zestawienie ofert;
- zestawienie cech ofert podlegających ocenie wraz z przyznaną punktacją, które powinno korespondować z kryteriami wskazanymi uprzednio w zapytaniach ofertowych;
- w przypadku ofert, których wartość wyrażona jest w walucie obcej – przeliczenie na PLN po kursie średnim NBP z ostatniego dnia roboczego poprzedzającego dzień dokonania wyboru najkorzystniejszej oferty, wraz z podaniem nr tabeli kursu oraz wartości kursu; |
- jednoznaczne wskazanie oferty wybranej wraz z wyczerpującym i spójnym z założonymi kryteriami wyboru uzasadnieniem podjętej decyzji. - zapisy sporządzanej przez beneficjentów dokumentacji ofertowej nie mogą powodować ograniczenia konkurencji. Nierówne traktowanie podmiotów biorących udział w postępowaniu ofertowym należy uznać za praktykę sprzeczną z zasadami postępowania ofertowego, a udokumentowane w ten sposób wydatki za niekwalifikowalne.
- beneficjent ma obowiązek przechowywania całej dokumentacji ofertowej, w tym zapytań ofertowych i dowodów ich wysłania, w oryginale do dnia 31 grudnia 2020r.
Jednocześnie IP II zwraca uwagę, że:
- beneficjent w każdym przypadku jest zobowiązany przedstawić 3 zapytania ofertowe oraz co najmniej 3 oferty konkurencyjne,
- w przypadku braku możliwości przedstawienia co najmniej 3 ofert konkurencyjnych, beneficjent ma obowiązek przedstawić zapytania ofertowe oraz dodatkowo potwierdzenia ich nadania skierowane do co najmniej 3 różnych przedsiębiorstw,
- z kolei w przypadku braku możliwości przedstawienia co najmniej 3 ofert konkurencyjnych oraz jednoczesnego braku zapytań ofertowych wraz potwierdzeniami ich nadania skierowanych do co najmniej 3 różnych przedsiębiorstw, beneficjent jest zobowiązany do przedstawienia wyceny wartości zakupionych towarów/usług/robót budowlanych przez biegłego rzeczoznawcę, niezależnego od stron transakcji.
Natomiast, jeżeli ze względu na innowacyjność przedmiotu zamówienia, nie ma możliwości uzyskania ofert konkurencyjnych, należy przedłożyć opinię o innowacyjności przedmiotu zamówienia, która potwierdzi taki stan rzeczy. Opinia musi zostać sporządzona przez podmioty, które mogą udokumentować kompetencje w określonej dziedzinie związanej z przedmiotem zamówienia (np. jednostki naukowe, instytuty badawcze, rzeczoznawcy).
Informację zamieszczono: 2014.04.29
Aktualizacja informacji: 2014.05.16
Aktualizacja informacji: 2014.06.03