Treść strony
Coaching menedżerski |
Cel: Podniesienie efektywności procesów coachingowych w organizacji (firmie i instytucji) poprzez kompleksowy rozwój umiejętności, przekazanie wiedzy i tzw. najlepszych praktyk oraz wymianę doświadczeń pomiędzy uczestnikami na temat szeroko rozumianych procesów coachingowych w biznesie – od strony ich organizacji i zarządzania, a przede wszystkim z punktu widzenia umiejętności coacha niezbędnych do prowadzenia sesji coachingowych (najważniejszego elementu coachingu).
Program:
Dzień pierwszy
· Rodzaje coachingu w firmie i organizacji. Miejsce coachingu pośród innych dziedzin HR.
· Komunikacja interpersonalna, wywieranie wpływu, motywowanie w procesie coachingu.
· Narzędzia komunikacyjne wykorzystywane w coachingu:
o Poszukiwanie informacji.
o Wypowiedź rozumiejąca.
o Podsumowanie.
o Twórcze budowanie.
· Informacja zwrotna w procesie rozwijania umiejętności.
· Rola komunikatu JA w komunikacji coachingowej.
· Elementy asertywności.
· Budowanie zaufania i dobrej relacji pomiędzy coachem, a uczestnikiem – sztuka słuchania.
· Komunikaty niewerbalne – wzmocnienie komunikacji coachingowej.
Dzień drugi
· Zasady coachingu wewnętrznego.
· Sesja coachingowa – podstawa procesu coachingowego.
· Modele coachingu:
o GROW.
o KASIA.
· Ustalanie celów:
o Model SMART.
o Cele osobiste, a cele biznesowe.
o Uzgadnianie celów ze sponsorem.
o Zmiana celów.
· Praca na zasobach uczestnika coachingu:
o Odkrywanie.
o Rozwijanie, utrwalanie, przenoszenie i inne techniki rozszerzania zasobów uczestnika coachingu.
· Praca nad motywacją do zmiany uczestnika coachingu:
o Poznanie systemu wartości, postaw i celów.
o Identyfikacja rzeczywistych „kotwic” motywacyjnych.
· Zagrożenia dla motywacji – stagnacja, wypalenie, odwrócenie uwagi i inne.
· Działania wdrożeniowe:
o Prace i zadania pomiędzy sesjami.
o Pierwsze i kolejne kroki.
o Wsparcie otoczenia.
o Follow-up po zakończeniu procesu.
Dzień trzeci
· Trudne sytuacje w coachingu:
o Trudni uczestnicy.
o Trudne tematy.
o Niepożądane reakcje sponsorów
o Konflikty na tle coachingu.
· Elementy niestandardowych metod coachingowych:
o Coaching prowokatywny.
o Ustawienia systemowe.
o Programowanie neurolingwistyczne (NLP).
· Coaching systemowy w przedsiębiorstwie i organizacji:
o Powiązanie z innymi systemami.
o Pomiar efektywności procesu.
o Budowanie projektów coachingowych.
· Wybór uczestników coachingu:
o Grupy – wysokiej efektywności, wysokiej dojrzałości, wysokiej motywacji.
o Komunikacja wokół coachingu – z innymi działami w firmie, z klientami.
o Rozwój umiejętności coachingowych.
Superwizja/interwizja/mentoring w rozwoju umiejętności coachingowych.· uzyska wiedzę w jaki sposób zbudować zdrowe relacje z podwładnymi;
· wypracuje efektywne metody wydobywania talentów ze swoich podwładnych;
· dowie się jak wprowadzać zmiany w sposobie pracy i myślenia podwładnych;
· zdobędzie praktyczne narzędzia postępowania w procesie planowania i rozwijania umiejętności podwładnych;
Kontakt
Al. Grunwaldzka 472D
80-309 Gdańsk
Działy i zespoły
Punkty Informacyjne Funduszy Europejskich
Sekretariat
tel. +48 58 32 33 100,
fax +48 58 32 33 200
sekretariat@arp.gda.pl
poniedziałek-piątek
800-1600
Dane Kontaktowe
-
Dane spółki
Agencja Rozwoju Pomorza S.A. jest zarejestrowana w Sądzie Rejonowym Gdańsk-Północ, VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, w rejestrze przedsiębiorców pod numerem KRS 0000004441 | NIP 583-000-20-02 | Regon 190044530 | Kapitał zakładowy: 26 320 000 zł w całości wpłacony
Sekcja dodatkowa
Spółka Samorządu Województwa Pomorskiego