Przejdź do sekcji:
Menu
- Aktualności
- O nas
- Oferta
- Fundusze Europejskie
- Działanie 1.1. Badania i Innowacje w Przedsiębiorstwach
- O programie
- Aktualności
- Pytania i odpowiedzi
- Na co Fundusze?
- Dokumenty
- Program Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027
- Szczegółowy Opis Priorytetów programu Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027
- Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027
- Strategia komunikacji Funduszy Europejskich dla Pomorza 2021-2027
- Strategia komunikacji Funduszy Europejskich na lata 2021-2027
- Udzielanie zamówień w ramach Projektu
- Nabory
- Wyniki naborów
- Spotkania informacyjne i wydarzenia
- Zasady promowania projektów
- Realizuję projekt
- Skontaktuj się
- Informacje o Funduszach UE
- Granty i doradztwo w ramach projektu SPEKTRUM. Pomorski system usług doradczych
- Granty i wsparcie eksportu
- Archiwum
- Działanie 1.1. Badania i Innowacje w Przedsiębiorstwach
- Projekty
- WEKTOR - Metropolitalny System Finansowania Kształcenia
- Pomorski Broker Eksportowy 2030
- Invest in Pomerania 2030
- SPEKTRUM 2030
- Zgłoszenie do udziału w Projekcie SPEKTRUM 2030 – formularz zgłoszeniowy
- Konkursy grantowe SPEKTRUM 2030
- Spotkania i webinary w ramach projektu SPEKTRUM 2030
- SPEKTRUM 2020 - poprzednia edycja
- Podsumowanie realizacji projektu "SPEKTRUM" 2023
- Strona internetowa projektu SPEKTRUM
- Konkursy grantowe SPEKTRUM
- I nabór wniosków o udzielenie grantu w ramach SPEKTRUM
- Wyniki konkursu grantowego nr SPE.01.2020
- Dokumenty do podpisania umowy SPEKTRUM
- Wzór wniosku o płatność, załączniki i instrukcja wypełniania - SPEKTRUM
- II nabór wniosków o udzielenie grantu w ramach SPEKTRUM
- Wyniki konkursu grantowego nr SPE.02.2021
- III nabór wniosków o udzielenie grantu w ramach SPEKTRUM
- Wyniki konkursu grantowego nr SPE.03.2022
- IV nabór wniosków o udzielenie grantu w ramach SPEKTRUM
- Wyniki konkursu grantowego nr SPE.04.2023
- Spotkania i webinary w ramach SPEKTRUM
- BADANIE WSTĘPNE - formularz zgłoszenia
- O systemie SPEKTRUM
- Komunikaty, informacje dotyczące SPEKTRUM
- Katalog Instytucji Otoczenia Biznesu akredytowanych w systemie SPEKTRUM
- Formularz akredytacji Instytucji Otoczenia Biznesu
- Pytania i odpowiedzi do konkursów grantowych SPEKTRUM
- Wyszukiwarka usług doradczych SPEKTRUM
- Grafiki do pobrania
- Aktualności
- Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Słupsku
- Inclusive - Budowanie otwartej kultury organizacyjnej
- BASCIL
- SMART CON EUROPE
- PDIH – Pomeranian Digital Innovation HUB
- BALTICBEAT
- Światowy Tydzień Przedsiębiorczości
- Projekty zakończone
- Standardy obsługi inwestora
- CIRTOINNO
- SNOwMan
- Everywhere International SMEs (EIS)
- SB WELL
- Pomorski Broker Eksportowy
- Invest in Pomerania
- Portal poświęcony obsłudze inwestora www.investinpomerania.pl
- Raporty Invest in Pomerania
- Konkursy grantowe
- III Konkurs o przyznanie wsparcia na szkolenia INVEST IN POMERANIA ACADEMY w ramach projektu grantowego „Invest in Pomerania 2020” - przeprowadzenie szkoleń dla operatorów dźwigów portowych
- II Konkurs o przyznanie wsparcia na szkolenia INVEST IN POMERANIA ACADEMY w ramach projektu grantowego „Invest in Pomerania 2020” - przeprowadzenie szkoleń IT
- Konkurs grantowy 2022 r. na przygotowanie, w tym uzbrojenie terenów inwestycyjnych
- I Konkurs o przyznanie wsparcia na szkolenia INVEST IN POMERANIA ACADEMY w ramach projektu grantowego „Invest in Pomerania 2020” - szkolenia IT
- Zakończone
- IMPULS - odbudowa potencjału pomorskich przedsiębiorstw z branży czasu wolnego
- Ankieta ewaluacyjna dla przedsiębiorców dotycząca realizacji inwestycji w projekcie grantowym ”IMPULS – odbudowa potencjału pomorskich przedsiębiorstw z branży czasu wolnego”
- WNIOSEK O PŁATNOŚĆ. Realizacja i rozliczanie projektów IMPULS
- IMPULS - Komunikaty, ważne informacje
- II Konkurs Grantowy w ramach projektu IMPULS
- II Konkurs - Niezbędne dokumenty do podpisania umowy
- I Konkurs grantowy w ramach projektu IMPULS
- I Konkurs - Niezbędne dokumenty do podpisania umowy
- Ogłoszenia i wyniki naboru wniosków
- Spotkania, webinary, komunikaty w ramach projektu IMPULS
- O projekcie IMPULS
- IMPULS w pytaniach i odpowiedziach
- Bezpłatne doradztwo merytoryczne w ramach konkursu grantowego w projekcie „IMPULS – odbudowa potencjału pomorskich przedsiębiorstw z branży czasu wolnego”
- Zasady promocji projektów
- Sprawozdanie z trwałości projektu
- CIR-CO-WAY
- Media
- Kontakt
Dane kontaktowe
Ważne linki
pytania i odpowiedzi
Menu na urządzeniach mobilnych
- Aktualności
- O nas
- Oferta
- Fundusze Europejskie
- Działanie 1.1. Badania i Innowacje w Przedsiębiorstwach
- O programie
- Aktualności
- Pytania i odpowiedzi
- Na co Fundusze?
- Dokumenty
- Program Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027
- Szczegółowy Opis Priorytetów programu Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027
- Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027
- Strategia komunikacji Funduszy Europejskich dla Pomorza 2021-2027
- Strategia komunikacji Funduszy Europejskich na lata 2021-2027
- Udzielanie zamówień w ramach Projektu
- Nabory
- Wyniki naborów
- Spotkania informacyjne i wydarzenia
- Zasady promowania projektów
- Realizuję projekt
- Skontaktuj się
- Informacje o Funduszach UE
- Granty i doradztwo w ramach projektu SPEKTRUM. Pomorski system usług doradczych
- Granty i wsparcie eksportu
- Archiwum
- Działanie 1.1. Badania i Innowacje w Przedsiębiorstwach
- Projekty
- WEKTOR - Metropolitalny System Finansowania Kształcenia
- Pomorski Broker Eksportowy 2030
- Invest in Pomerania 2030
- SPEKTRUM 2030
- Zgłoszenie do udziału w Projekcie SPEKTRUM 2030 – formularz zgłoszeniowy
- Konkursy grantowe SPEKTRUM 2030
- Spotkania i webinary w ramach projektu SPEKTRUM 2030
- SPEKTRUM 2020 - poprzednia edycja
- Podsumowanie realizacji projektu "SPEKTRUM" 2023
- Strona internetowa projektu SPEKTRUM
- Konkursy grantowe SPEKTRUM
- I nabór wniosków o udzielenie grantu w ramach SPEKTRUM
- Wyniki konkursu grantowego nr SPE.01.2020
- Dokumenty do podpisania umowy SPEKTRUM
- Wzór wniosku o płatność, załączniki i instrukcja wypełniania - SPEKTRUM
- II nabór wniosków o udzielenie grantu w ramach SPEKTRUM
- Wyniki konkursu grantowego nr SPE.02.2021
- III nabór wniosków o udzielenie grantu w ramach SPEKTRUM
- Wyniki konkursu grantowego nr SPE.03.2022
- IV nabór wniosków o udzielenie grantu w ramach SPEKTRUM
- Wyniki konkursu grantowego nr SPE.04.2023
- Spotkania i webinary w ramach SPEKTRUM
- BADANIE WSTĘPNE - formularz zgłoszenia
- O systemie SPEKTRUM
- Komunikaty, informacje dotyczące SPEKTRUM
- Katalog Instytucji Otoczenia Biznesu akredytowanych w systemie SPEKTRUM
- Formularz akredytacji Instytucji Otoczenia Biznesu
- Pytania i odpowiedzi do konkursów grantowych SPEKTRUM
- Wyszukiwarka usług doradczych SPEKTRUM
- Grafiki do pobrania
- Aktualności
- Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Słupsku
- Inclusive - Budowanie otwartej kultury organizacyjnej
- BASCIL
- SMART CON EUROPE
- PDIH – Pomeranian Digital Innovation HUB
- BALTICBEAT
- Światowy Tydzień Przedsiębiorczości
- Projekty zakończone
- Standardy obsługi inwestora
- CIRTOINNO
- SNOwMan
- Everywhere International SMEs (EIS)
- SB WELL
- Pomorski Broker Eksportowy
- Invest in Pomerania
- Portal poświęcony obsłudze inwestora www.investinpomerania.pl
- Raporty Invest in Pomerania
- Konkursy grantowe
- III Konkurs o przyznanie wsparcia na szkolenia INVEST IN POMERANIA ACADEMY w ramach projektu grantowego „Invest in Pomerania 2020” - przeprowadzenie szkoleń dla operatorów dźwigów portowych
- II Konkurs o przyznanie wsparcia na szkolenia INVEST IN POMERANIA ACADEMY w ramach projektu grantowego „Invest in Pomerania 2020” - przeprowadzenie szkoleń IT
- Konkurs grantowy 2022 r. na przygotowanie, w tym uzbrojenie terenów inwestycyjnych
- I Konkurs o przyznanie wsparcia na szkolenia INVEST IN POMERANIA ACADEMY w ramach projektu grantowego „Invest in Pomerania 2020” - szkolenia IT
- Zakończone
- IMPULS - odbudowa potencjału pomorskich przedsiębiorstw z branży czasu wolnego
- Ankieta ewaluacyjna dla przedsiębiorców dotycząca realizacji inwestycji w projekcie grantowym ”IMPULS – odbudowa potencjału pomorskich przedsiębiorstw z branży czasu wolnego”
- WNIOSEK O PŁATNOŚĆ. Realizacja i rozliczanie projektów IMPULS
- IMPULS - Komunikaty, ważne informacje
- II Konkurs Grantowy w ramach projektu IMPULS
- II Konkurs - Niezbędne dokumenty do podpisania umowy
- I Konkurs grantowy w ramach projektu IMPULS
- I Konkurs - Niezbędne dokumenty do podpisania umowy
- Ogłoszenia i wyniki naboru wniosków
- Spotkania, webinary, komunikaty w ramach projektu IMPULS
- O projekcie IMPULS
- IMPULS w pytaniach i odpowiedziach
- Bezpłatne doradztwo merytoryczne w ramach konkursu grantowego w projekcie „IMPULS – odbudowa potencjału pomorskich przedsiębiorstw z branży czasu wolnego”
- Zasady promocji projektów
- Sprawozdanie z trwałości projektu
- CIR-CO-WAY
- Media
- Kontakt
pytania i odpowiedzi
Pytania i odpowiedzi
- Czy i kiedy mogę spodziewać się informacji czy mój obiekt ma szansę znaleźć się w tworzonej bazie zakwaterowania?
Etap badania ankietowego będzie trwał dwa miesiące. Po zakończeniu tego terminu planowane jest rozpoczęcie badań terenowych i inwentaryzacji wybranych obiektów na miejscu. Oznacza to, że najpóźniej w ciągu dwóch miesięcy od wypełnienia ankiety pracownicy ARP skontaktują się z właścicielami obiektów, które będą spełniać najistotniejsze standardy i wymagania (dotyczące m.in. lokalizacji i skomunikowania z placem budowy, wielkości obiektu, istnienia niezbędnej infrastruktury w bliskiej odległości). - Jak będzie liczony czas dojazdu do placu budowy? Czy czas 45 minut dojazdu dotyczy transportu drogowego czy kolejowego?
Istotne będzie, aby pracownicy docierali codziennie bezpiecznie i punktualnie na plac budowy. Dlatego preferowany będzie transport zbiorowy w tym przede wszystkim kolejowy, który jest najmniej narażony na wzmożony ruch w godzinach szczytu i może jednorazowo przetransportować kilkaset osób w wybrane miejsce. Dużą rolę będzie odgrywać bliskość do istniejących/planowanych w przyszłości stacji kolejowych. Mamy na myśli zarówno istniejące dzisiaj połączenia jak i planowaną na najbliższe lata budowę/modernizację linii kolejowych m.in. na trasie Lębork-Łeba czy Wejherowo-Choczewo. - Czy inwestorzy planujący budowę osiedli/kwater pracowniczych będą mogli uzyskać wstępną promesę/zapewnienie, że ich obiekty będą włączone w tworzoną bazę zakwaterowania, tak aby założenia projektowe czy prace budowlano-wykończeniowe niejako „nakierować” na potrzeby PEJ/Bechtel?
Na ten moment musimy założyć, że prywatni inwestorzy podejmują swoje decyzje biznesowe na własne ryzyko, w tym budowę nowych lokali bądź rozbudowę istniejącej zabudowy. Nie przewiduje się, aby inwestor czy główny wykonawca inwestycji składał wstępne zobowiązania wobec wybranych przedsiębiorców. Żadne decyzje dotyczące ostatecznego modelu zakwaterowania nie zostały jeszcze podjęte i przedmiotowe badanie prowadzone przez ARP ma służyć zbadaniu istniejącego potencjału na terenach wokół placu budowy. Wynik analizy ma pokazać kierunek dalszych kroków i przyszłych decyzji. Co jest możliwe do wykorzystania a czego brakuje i wymaga uzupełnienia. - Czy przewiduje się specjalne dotacje/dopłaty mające na celu finansowe wsparcie właścicieli obiektów przy dostosowaniu ich obiektów do wymaganych standardów np. dostosowania do obiektów całorocznych?
Aktualnie nie przewiduje się dedykowanego systemu wsparcia finansowego na ten cel. Oczywiście można sięgnąć po dostępne wsparcie ze środków publicznych w tym m.in. preferencyjne pożyczki na cele rozwojowe/inwestycyjne dostępne dla pomorskich przedsiębiorców. ARP w ramach swoich działań wspiera małe i średnie firmy w regionie w uzyskaniu kompleksowej informacji na ten temat. - Czy po wypełnieniu ankiety dostanę informację mailową o jej poprawnym wypełnieniu?
Tak, po wypełnieniu ankiety na adres email podany we wniosku dostaną Państwo wiadomość wygenerowaną przez system, potwierdzającą wypełnienie formularza ankietowego. - Jaki jest spodziewany pierwszy możliwy termin, w którym PEJ rozpocznie korzystanie z zasobów stworzonej bazy zakwaterowania?
Aktualnie na terenie i wokół budowanej EJ trwają prace przygotowawcze związane m.in. z przygotowaniem terenu i zaplecza pod przyszłą budowę. Zgodnie z harmonogramem inwestycji tzw. pierwszy beton jądrowy ma być wylany w 2028r. a największe zaangażowanie pracowników przewidywane jest na lata 2030-2035. Przed nami kilka lat żeby odpowiednio zaplanować i zorganizować bazę akomodacyjną. W szczycie możemy spodziewać się 10-12 tysięcy pracowników. - Czy inne są standardy dla pracowników fizycznych pracujących na placu budowy EJ a inne dla zatrudnionych inżynierów/kadry kierowniczej?
Nie, co do zasady wymagania dla wszystkich pracowników są takie same, niezależnie od charakteru pracy. Minimalny metraż na osobę czy dostęp do zaplecza socjalnego, sklepu, przychodni czy boiska musi mieć zapewniony każdy. Drobne różnice dotyczą np. infrastruktury wokół miejsca zakwaterowania w przypadku pracowników, którzy przyjadą do pracy z rodzinami. Dla nich istotna może być lokalizacja blisko szkoły czy przedszkola. - Czy umowy z właścicielami obiektów będą podpisywane długoterminowo (na wyłączność) czy możliwe będzie równoległe prowadzenie działalności turystycznej w części obiektu?
Co do zasady na ten moment planujemy długoterminowe kilkuletnie umowy najmu tak aby zapewnić pracownikom stabilne i wygodne warunki mieszkaniowe. W niektórych przypadkach umowy najmu mogą być – za porozumieniem stron, np. po zakończeniu głównego okresu najmu – odnawiane np. w cyklu miesięcznym. W szczególnych przypadkach można rozważyć też rozwiązania krótkoterminowe (np. 6-12 miesięcy), w zależności od potrzeb projektu oraz oczekiwań zarówno wynajmującego jak i najemcy. - Co oznacza, że mój obiekt może trafić do tworzonej bazy zakwaterowania na potrzeby pracowników budujących EJ? Czy znalezienie się na tej liście automatycznie oznacza, że mój pensjonat będzie wykorzystany?
Badanie prowadzone przez ARP ma mieć charakter poglądowy. Ma zbadać jaki mamy aktualnie wachlarz istniejących możliwości. Wynik analizy ma pokazać kierunek dalszych kroków i przyszłych decyzji. Co jest możliwe do wykorzystania a czego brakuje i wymaga uzupełnienia. Wpisanie obiektu do bazy miejsc, które spełniają określone wymagania daje szansę na wykorzystanie w przyszłości ale bez uzyskania gwarancji. Decyzję co do ostatecznego modelu bazy zakwaterowania dla pracowników na potrzeby budowy EJ podejmą inwestor w porozumieniu z konsorcjum wykonawców inwestycji.