Przejdź do sekcji:
Menu
- Aktualności
- O nas
- Oferta
- Sygnaliści - usługa konsultacyjna
- Szkolenia
- Wsparcie Działań Eksportowych
- Obsługa Inwestora – Invest in Pomerania
- Inwestowanie w Innowacyjne Pomysły Biznesowe
- Informacje o Funduszach UE
- Wynajem Sal Szkoleniowych
- Usługi Konsultingowe
- Forum Przedsiębiorstw
- Dofinansowanie Specjalistycznych Usług Doradczych
- Fundusze Europejskie
- Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027
- O programie
- Aktualności
- Pytania i odpowiedzi
- Na co Fundusze?
- Dokumenty
- Program Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027
- Szczegółowy Opis Priorytetów programu Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027
- Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027
- Strategia komunikacji Funduszy Europejskich dla Pomorza 2021-2027
- Strategia komunikacji Funduszy Europejskich na lata 2021-2027
- Udzielanie zamówień w ramach Projektu
- Nabory
- Wyniki naborów
- Spotkania informacyjne i wydarzenia
- Zasady promowania projektów
- Realizuję projekt
- Skontaktuj się
- Informacje o Funduszach UE
- Granty i doradztwo w ramach projektu SPEKTRUM. Pomorski system usług doradczych
- Granty i wsparcie eksportu
- Archiwum
- Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027
- Projekty
- WEKTOR - Metropolitalny System Finansowania Kształcenia
- Pomorski Broker Eksportowy 2030
- Invest in Pomerania 2030
- SPEKTRUM 2020
- Podsumowanie realizacji projektu "SPEKTRUM" 2023
- Strona internetowa projektu SPEKTRUM
- Konkursy grantowe SPEKTRUM
- I nabór wniosków o udzielenie grantu w ramach SPEKTRUM
- Wyniki konkursu grantowego nr SPE.01.2020
- Dokumenty do podpisania umowy SPEKTRUM
- Wzór wniosku o płatność, załączniki i instrukcja wypełniania - SPEKTRUM
- II nabór wniosków o udzielenie grantu w ramach SPEKTRUM
- Wyniki konkursu grantowego nr SPE.02.2021
- III nabór wniosków o udzielenie grantu w ramach SPEKTRUM
- Wyniki konkursu grantowego nr SPE.03.2022
- IV nabór wniosków o udzielenie grantu w ramach SPEKTRUM
- Wyniki konkursu grantowego nr SPE.04.2023
- Spotkania i webinary w ramach SPEKTRUM
- BADANIE WSTĘPNE - formularz zgłoszenia
- O systemie SPEKTRUM
- Komunikaty, informacje dotyczące SPEKTRUM
- Katalog Instytucji Otoczenia Biznesu akredytowanych w systemie SPEKTRUM
- Formularz akredytacji Instytucji Otoczenia Biznesu
- Pytania i odpowiedzi do konkursów grantowych SPEKTRUM
- Wyszukiwarka usług doradczych SPEKTRUM
- Grafiki do pobrania
- Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Słupsku
- BASCIL
- CIR-CO-WAY
- SMART CON EUROPE
- PDIH – Pomeranian Digital Innovation HUB
- BALTICBEAT
- Światowy Tydzień Przedsiębiorczości
- Projekty zakończone
- Standardy obsługi inwestora
- CIRTOINNO
- SNOwMan
- Everywhere International SMEs (EIS)
- SB WELL
- Pomorski Broker Eksportowy
- Invest in Pomerania
- Portal poświęcony obsłudze inwestora www.investinpomerania.pl
- Raporty Invest in Pomerania
- Konkursy grantowe
- III Konkurs o przyznanie wsparcia na szkolenia INVEST IN POMERANIA ACADEMY w ramach projektu grantowego „Invest in Pomerania 2020” - przeprowadzenie szkoleń dla operatorów dźwigów portowych
- II Konkurs o przyznanie wsparcia na szkolenia INVEST IN POMERANIA ACADEMY w ramach projektu grantowego „Invest in Pomerania 2020” - przeprowadzenie szkoleń IT
- Konkurs grantowy 2022 r. na przygotowanie, w tym uzbrojenie terenów inwestycyjnych
- I Konkurs o przyznanie wsparcia na szkolenia INVEST IN POMERANIA ACADEMY w ramach projektu grantowego „Invest in Pomerania 2020” - szkolenia IT
- Zakończone
- IMPULS - odbudowa potencjału pomorskich przedsiębiorstw z branży czasu wolnego
- Ankieta ewaluacyjna dla przedsiębiorców dotycząca realizacji inwestycji w projekcie grantowym ”IMPULS – odbudowa potencjału pomorskich przedsiębiorstw z branży czasu wolnego”
- WNIOSEK O PŁATNOŚĆ. Realizacja i rozliczanie projektów IMPULS
- IMPULS - Komunikaty, ważne informacje
- II Konkurs Grantowy w ramach projektu IMPULS
- II Konkurs - Niezbędne dokumenty do podpisania umowy
- I Konkurs grantowy w ramach projektu IMPULS
- I Konkurs - Niezbędne dokumenty do podpisania umowy
- Ogłoszenia i wyniki naboru wniosków
- Spotkania, webinary, komunikaty w ramach projektu IMPULS
- O projekcie IMPULS
- IMPULS w pytaniach i odpowiedziach
- Bezpłatne doradztwo merytoryczne w ramach konkursu grantowego w projekcie „IMPULS – odbudowa potencjału pomorskich przedsiębiorstw z branży czasu wolnego”
- Zasady promocji projektów
- Sprawozdanie z trwałości projektu
- Media
- Kontakt
Dane kontaktowe
Ważne linki
Szkolenia otwarte

Menu na urządzeniach mobilnych
- Aktualności
- O nas
- Oferta
- Sygnaliści - usługa konsultacyjna
- Szkolenia
- Wsparcie Działań Eksportowych
- Obsługa Inwestora – Invest in Pomerania
- Inwestowanie w Innowacyjne Pomysły Biznesowe
- Informacje o Funduszach UE
- Wynajem Sal Szkoleniowych
- Usługi Konsultingowe
- Forum Przedsiębiorstw
- Dofinansowanie Specjalistycznych Usług Doradczych
- Fundusze Europejskie
- Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027
- O programie
- Aktualności
- Pytania i odpowiedzi
- Na co Fundusze?
- Dokumenty
- Program Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027
- Szczegółowy Opis Priorytetów programu Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027
- Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027
- Strategia komunikacji Funduszy Europejskich dla Pomorza 2021-2027
- Strategia komunikacji Funduszy Europejskich na lata 2021-2027
- Udzielanie zamówień w ramach Projektu
- Nabory
- Wyniki naborów
- Spotkania informacyjne i wydarzenia
- Zasady promowania projektów
- Realizuję projekt
- Skontaktuj się
- Informacje o Funduszach UE
- Granty i doradztwo w ramach projektu SPEKTRUM. Pomorski system usług doradczych
- Granty i wsparcie eksportu
- Archiwum
- Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027
- Projekty
- WEKTOR - Metropolitalny System Finansowania Kształcenia
- Pomorski Broker Eksportowy 2030
- Invest in Pomerania 2030
- SPEKTRUM 2020
- Podsumowanie realizacji projektu "SPEKTRUM" 2023
- Strona internetowa projektu SPEKTRUM
- Konkursy grantowe SPEKTRUM
- I nabór wniosków o udzielenie grantu w ramach SPEKTRUM
- Wyniki konkursu grantowego nr SPE.01.2020
- Dokumenty do podpisania umowy SPEKTRUM
- Wzór wniosku o płatność, załączniki i instrukcja wypełniania - SPEKTRUM
- II nabór wniosków o udzielenie grantu w ramach SPEKTRUM
- Wyniki konkursu grantowego nr SPE.02.2021
- III nabór wniosków o udzielenie grantu w ramach SPEKTRUM
- Wyniki konkursu grantowego nr SPE.03.2022
- IV nabór wniosków o udzielenie grantu w ramach SPEKTRUM
- Wyniki konkursu grantowego nr SPE.04.2023
- Spotkania i webinary w ramach SPEKTRUM
- BADANIE WSTĘPNE - formularz zgłoszenia
- O systemie SPEKTRUM
- Komunikaty, informacje dotyczące SPEKTRUM
- Katalog Instytucji Otoczenia Biznesu akredytowanych w systemie SPEKTRUM
- Formularz akredytacji Instytucji Otoczenia Biznesu
- Pytania i odpowiedzi do konkursów grantowych SPEKTRUM
- Wyszukiwarka usług doradczych SPEKTRUM
- Grafiki do pobrania
- Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Słupsku
- BASCIL
- CIR-CO-WAY
- SMART CON EUROPE
- PDIH – Pomeranian Digital Innovation HUB
- BALTICBEAT
- Światowy Tydzień Przedsiębiorczości
- Projekty zakończone
- Standardy obsługi inwestora
- CIRTOINNO
- SNOwMan
- Everywhere International SMEs (EIS)
- SB WELL
- Pomorski Broker Eksportowy
- Invest in Pomerania
- Portal poświęcony obsłudze inwestora www.investinpomerania.pl
- Raporty Invest in Pomerania
- Konkursy grantowe
- III Konkurs o przyznanie wsparcia na szkolenia INVEST IN POMERANIA ACADEMY w ramach projektu grantowego „Invest in Pomerania 2020” - przeprowadzenie szkoleń dla operatorów dźwigów portowych
- II Konkurs o przyznanie wsparcia na szkolenia INVEST IN POMERANIA ACADEMY w ramach projektu grantowego „Invest in Pomerania 2020” - przeprowadzenie szkoleń IT
- Konkurs grantowy 2022 r. na przygotowanie, w tym uzbrojenie terenów inwestycyjnych
- I Konkurs o przyznanie wsparcia na szkolenia INVEST IN POMERANIA ACADEMY w ramach projektu grantowego „Invest in Pomerania 2020” - szkolenia IT
- Zakończone
- IMPULS - odbudowa potencjału pomorskich przedsiębiorstw z branży czasu wolnego
- Ankieta ewaluacyjna dla przedsiębiorców dotycząca realizacji inwestycji w projekcie grantowym ”IMPULS – odbudowa potencjału pomorskich przedsiębiorstw z branży czasu wolnego”
- WNIOSEK O PŁATNOŚĆ. Realizacja i rozliczanie projektów IMPULS
- IMPULS - Komunikaty, ważne informacje
- II Konkurs Grantowy w ramach projektu IMPULS
- II Konkurs - Niezbędne dokumenty do podpisania umowy
- I Konkurs grantowy w ramach projektu IMPULS
- I Konkurs - Niezbędne dokumenty do podpisania umowy
- Ogłoszenia i wyniki naboru wniosków
- Spotkania, webinary, komunikaty w ramach projektu IMPULS
- O projekcie IMPULS
- IMPULS w pytaniach i odpowiedziach
- Bezpłatne doradztwo merytoryczne w ramach konkursu grantowego w projekcie „IMPULS – odbudowa potencjału pomorskich przedsiębiorstw z branży czasu wolnego”
- Zasady promocji projektów
- Sprawozdanie z trwałości projektu
- Media
- Kontakt
Szkolenia otwarte
[KOPIA] Dostęp do informacji publicznej - praktyczne podejście, szkolenie 14 marca br.
Zapraszamy do wzięcia udziału w szkoleniu, którego celem jest zapoznanie uczestników z prawną regulacją udostępniania informacji publicznej. W ramach zajęć omawiane będą również projektowane zmiany w zasadach udostępniania informacji publicznej wynikające z projektu ustawy o jawności życia publicznego, w tym obowiązek prowadzenia rejestru umów. Szkolenie odbędzie się w siedzibie Agencji Rozwoju Pomorza 14 marca 2019 na terenie Olivia Business Centre w godzinach 9.00-15.00.
W trakcie szkolenia przedstawione zostaną szczegółowo zasady udostępniania informacji publicznej,
w tym:
w tym:
- pojęcie informacji publicznej (także problematyka jawności treści dokumentów wewnętrznych i roboczych);
- sposoby udostępniania informacji publicznej;
- szczegółowe zasady udostępniania informacji publicznej na wniosek (m.in. zakres obowiązku udostępniania informacji przetworzonej oraz forma, termin i koszty udostępniania informacji na wniosek);
- ograniczenia prawa dostępu do informacji publicznej (w tym w szczególności zagadnienia związane z ochroną prywatności osób fizycznych oraz zasadami udostępniania informacji o osobach pełniących funkcje publiczne);
- forma odmowy udostępnienia informacji publicznej;
- metodologia sporządzania decyzji i pism informacyjnych związanych z wystąpieniami o udostępnienie informacji publicznej oraz przeprowadzone zostaną warsztaty ze sporządzania decyzji odmawiającej udostępnienia informacji publicznej.
Przedstawiane zagadnienia będą omawiane również w oparciu o orzecznictwo sądów administracyjnych i poglądy doktryny.
Program szkolenia:
1. Zagadnienia wstępne
- Podstawy normatywne prawa dostępu do informacji publicznej
- Zakres podmiotowy prawa dostępu do informacji publicznej
- Zakres podmiotowy obowiązku udzielania informacji publicznej
2. Pojęcie informacji publicznej
- Pojęcie informacji publicznej
- Rodzaje informacji publicznej - informacja zwykła i przetworzona
3. Sposoby udostępnienia informacji publicznej
- Udostępnianie informacji publicznej w Biuletynie Informacji Publicznej
- Udostępnienie informacji publicznej na wniosek
- legitymacja do złożenia wniosku
- forma wniosku i elementy formalne wniosku
- szczególne zasady udostępniania informacji przetworzonej
- termin udostępnienia informacji publicznej na wniosek
- forma udostępnienia informacji publicznej na wniosek
- koszty udostępniania informacji publicznej na wniosek - Udostępnianie w centralnym repozytorium informacji publicznej
- Inne sposoby udostępnienia informacji publicznej
4. Ograniczenia prawa dostępu do informacji publicznej
- Ograniczenia prawa do informacji publicznej ze względu na ochronę informacji niejawnych
- Ograniczenia prawa do informacji publicznej ze względu na ochronę innych tajemnic ustawowo chronionych
- Ograniczenia prawa do informacji publicznej ze względu na ochronę prywatności:
- ochrona prywatność jako przesłanka ograniczająca prawo dostępu do informacji, publicznej,
- zasady udostępniania informacji o osobach pełniących funkcje publiczne,
- ochrona prywatności w kontekście informacji publikowanych na stronach Biuletyny Informacji Publicznej,
- relacja prawna między regulacją dostępu do informacji publicznej a przepisami regulującymi ochronę danych osobowych. - Ograniczenia prawa do informacji publicznej ze względu na ochronę tajemnicy przedsiębiorcy
- Ograniczenia prawa do informacji publicznej wynikające z przepisów o przymusowej restrukturyzacji
5. Odmowa udostępnienia informacji publicznych
- Decyzja administracyjna jako forma odmowy udostępnienia informacji publicznej
- Odmowa udostępnienia informacji publicznej ze względu na ograniczenia prawa do informacji publicznej
- Odmowa udostępnienia informacji publicznej ze względu na niezachodzenie przesłanki udostępnienia informacji publicznej przetworzonej
- Przypadki, w których brak jest podstaw do wydania decyzji odmawiającej udostępnienia informacji publicznej – wypadki, w których wnioskodawca informowany jest pismem
- Metodologia sporządzania decyzji odmawiającej udostępnienia informacji publicznej oraz pism informacyjnych związanych z wystąpieniami o udostępnienie informacji publicznej.
WARSZTATY Ocena prawna wniosku o udostępnienie informacji publicznej i sporządzenie decyzji odmawiającej jej udzielenia w stosownym zakresie.
Terminy i miejsce szkolenia:
14 marca 2019r. godz. 9:00 - 15:00
14 marca 2019r. godz. 9:00 - 15:00
Agencja Rozwoju Pomorza S.A.
Olivia Business Centre,
Al. Grunwaldzka 472 D, Gdańsk,
budynek Olivia Six, 12 piętro
Koszt szkolenia:
399 zł (+ 23% VAT)
Cena warsztatów obejmuje: zajęcia szkoleniowe, materiały dydaktyczne, imienny certyfikat, przerwy kawowe .
Dla płacących za warsztaty co najmniej w 70% ze środków publicznych cena zwolniona z VAT.
Dla płacących za warsztaty co najmniej w 70% ze środków publicznych cena zwolniona z VAT.
Prowadzący:
Dr Michał Miłosz - jest adiunktem w Katedrze Postępowania Administracyjnego i Sądu administracyjnego na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego, gdzie jest zatrudniony od 2003 r. Dr Michał Miłosz jest radcą prawnym. Przed podjęciem pracy na uczelni był prawnikiemw Kancelarii Wierzbowski i Wspólnicy Sp.k. z siedzibą w Warszawie, wówczas będącej członkiem Landwell, międzynarodowej sieci firm prawniczych współpracujących z PricewaterhouseCoopers. Dr Michał Miłosz specjalizuje się w szczególności w szeroko rozumianych procedurach administracyjnych oraz w postępowaniu sądowoadministracyjnym. Ponadto przedmiot jego zainteresowań zawodowych i naukowych obejmuje problematykę ochrony danych osobowych oraz dostępu do informacji publicznej. Z zakresu problematyki ochrony danych osobowych dr Michał Miłosz prowadzi na Wydziale Prawa i Administracji UG zajęcia, w tym na studiach podyplomowych; poza uczelnią prowadzi szkolenia zarówno dla podmiotów z sektora publicznego, jak i prywatnego; a w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Gdańsku prowadzi szkolenia dla radców prawnych oraz zajęcia dla aplikantów radcowskich. Ponadto prowadził w języku angielskim cykle wykładów z zakresu ochrony danych osobowych w Charkowie (w 2012), Tibilisi (w 2013) oraz w Wilnie (w 2014) w ramach programów realizowanych przez Chicago-Kent College of Law. Jest współredaktorem kilku publikacji monograficznych oraz autorem jednej monografii oraz ponad 50 innych publikacji naukowych - rozdziałów w książkach, artykułów, komentarzy, glos, haseł w leksykonach i encyklopediach. W tym dr Michał Miłosz jest autorem kilkunastu pozycji z zakresu ochrony danych osobowych i dostępu do informacji publicznej (m.in. dotyczących obowiązków informacyjnych administratorów danych; przetwarzania na podstawie klauzuli usprawiedliwionego celu; ochrony danych osobowych w Internecie; przetwarzania danych osobowych przy świadczeniu usług droga elektroniczną oraz usług telekomunikacyjnych). Dr Michał Miłosz publikuje w języku polskim oraz angielskim.
Kontakt:
Anna Goliszewska, tel.: (58) 32 33 253
Anna Goliszewska, tel.: (58) 32 33 253
e-mail: anna.goliszewska@arp.gda.pl