Na zorganizowanej przez Fundację Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości gali podsumowującej XI edycję wydarzenia, nagrodzono najlepszych regionalnych koordynatorów wydarzeń w trzech kategoriach: jednostki regionalnej organizującej największą liczbę wydarzeń, przedsiębiorcy oraz organizacji pozarządowej. Pierwszą z nich odebrał Łukasz Rokicki z Agencji Rozwoju Pomorza!
W tegorocznej edycji 16 koordynatorów regionalnych w ponad 100 polskich miastach zorganizowało w sumie 1378 wydarzeń, w których uczestniczyło 112 000 osób.
Na pomorzu odbyło się ponad 100 wydarzeń, które zorganizowało 45 Partnerów. We wszystkich wydarzeniach uczestniczyło 6000 osób. Wśród Partnerów, organizujących wydarzenia, znalazły się zarówno szkoły, uczelnie jak i Powiatowe Urzędy Pracy, Punkty Informacyjne Funduszy Europejskich, Instytucje Otoczenia Biznesu, Fundacje, kancelarie prawne, biura księgowe i coworkingowe. Wydarzenia odbywały się w każdym powiecie naszego województwa. W siedzibie koordynatora regionalnego - ARP S.A. podczas 4 dni (13-16 listopada) odbyło się 9 wydarzeń i uczestniczyło w nich ponad 150 osób. Poza nimi zorganizowano wydarzenia z innymi Partnerami w Gdyni i Słupsku.
14 listopada w województwie zorganizowany został Pomorski Dzień Przedsiębiorczości przez Wojewódzki Urząd Pracy w Gdańsku w partnerstwie z powiatowymi urzędami pracy, Uniwersytetem Gdańskim i pomorskimi pracodawcami. Pomorski Dzień Przedsiębiorczości to jeden dzień, siedemnaście wydarzeń we wszystkich powiatach całego województwa: spotkania z ekspertami, youtuberami i blogerami, warsztaty, gry biznesowe i konkursy. Uczestniczyło w nim łącznie 3214 osób.
W Gdyni również w ramach obchodów ŚTP działo się bardzo wiele. Gdyńskie Centrum Wspierania Przedsiębiorczości wraz z Partnerami: Pomorskim Parkiem Naukowo-Technologicznym, Fundacją Gospodarczą/Gdyńskim Inkubatorem Przedsiębiorczości oraz Powiatowym Urzędem Pracy w Gdyni przedstawiło bogatą ofertę wydarzeń. Odbyło się 13 warsztatów skierowanych do młodzieży, 15 szkoleń, 12 wykładów, 4 spotkania informacyjne, 23 konsultacje indywidualne oraz 4 warsztaty dostępne dla wszystkich zainteresowanych tematyką.
Każdego roku wybierany jest jeden temat, na który Organizatorzy chcą zwrócić szczególną uwagę. To tzw. motyw przewodni ŚTP w danym roku. W szczególnym dla Polaków 2018 roku Światowy Tydzień Przedsiębiorczości zorganizowano pod hasłem Mówimy o tradycji, myślimy o przyszłości. Pochyliliśmy się nad niedocenianymi bohaterami polskich batalii o niepodległość – przedsiębiorcami, którzy nie tylko mieli niepodważalny wkład w ponowne pojawienie się Polski na mapie, ale przede wszystkim swoją zawodową aktywnością wspomagali rozwój wolnego państwa. Dziś jeszcze ważniejsze jest, by patriotyzm łączyć z byciem przedsiębiorczym – firmy i przedsiębiorcy rozwijają gospodarkę, są ważnymi ambasadorami Polski poza granicami kraju. Dlatego to przyszłość była kolejnym tematem naszych wydarzeń: zastanawialiśmy się nad tym, jak będą się zmieniały polskie przedsiębiorstwa w kolejnych dziesięcioleciach i w jakiej kondycji będzie polska gospodarka za sto lat. Prezes Fundacji Światowy Tydzień Przedsiębiorczości Michał Pawłowski ogłosił, że w roku 2019 hasło pozostanie nie zmienione.
Więcej o ŚTP
Kontakt:
Łukasz Rokicki
Dział Rozwoju Przedsiębiorczości
Agencja Rozwoju Pomorza S.A.
tel. 58 32 33 203
e-mail: lukasz.rokicki@arp.gda.pl
Tegoroczną, jedenastą edycję Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości – największego na świecie (organizowanego w stu siedemdziesięciu krajach) wydarzenia promującego świadomy rozwój, aktywną postawę wobec życia i podejmowanie biznesowych inicjatyw – rozpoczniemy 12 listopada! ŚTP potrwa cały tydzień.
O ŚTP
Światowy Tydzień Przedsiębiorczości to międzynarodowy projekt promujący przedsiębiorczość. Każdego listopada organizacje, instytucje i firmy organizują bezpłatne szkolenia, warsztaty, debaty i konkursy pomagające zdobyć wiedzę z zakresu zakładania i rozwijania własnej działalności gospodarczej, budowania sieci kontaktów, rozwijania start-upów, powrotu na rynek pracy, negocjowania z pracodawcą, budowania własnej marki i wielu innych.