Menu
- Aktualności
- O nas
- Oferta
- Pozyskiwanie funduszy unijnych dla firm HoReCa
- Szkolenia
- Wsparcie Działań Eksportowych
- Obsługa Inwestora – Invest in Pomerania
- Inwestowanie w Innowacyjne Pomysły Biznesowe
- Informacje o Funduszach UE
- Wynajem Sal Szkoleniowych
- Usługi Konsultingowe
- Forum Przedsiębiorstw
- Dofinansowanie Specjalistycznych Usług Doradczych
- Fundusze Europejskie
- Projekty
- Pomorski Broker Eksportowy
- Invest in Pomerania
- Portal poświęcony obsłudze inwestora www.investinpomerania.pl
- Raporty Invest in Pomerania
- Konkursy grantowe
- III Konkurs o przyznanie wsparcia na szkolenia INVEST IN POMERANIA ACADEMY w ramach projektu grantowego „Invest in Pomerania 2020” - przeprowadzenie szkoleń dla operatorów dźwigów portowych
- II Konkurs o przyznanie wsparcia na szkolenia INVEST IN POMERANIA ACADEMY w ramach projektu grantowego „Invest in Pomerania 2020” - przeprowadzenie szkoleń IT
- Konkurs grantowy 2022 r. na przygotowanie, w tym uzbrojenie terenów inwestycyjnych
- I Konkurs o przyznanie wsparcia na szkolenia INVEST IN POMERANIA ACADEMY w ramach projektu grantowego „Invest in Pomerania 2020” - szkolenia IT
- Invest in Pomerania 2020 - informacje o projekcie
- Zakończone
- SPEKTRUM
- Podsumowanie realizacji projektu "SPEKTRUM" 2023
- Strona internetowa projektu SPEKTRUM
- Konkursy grantowe SPEKTRUM
- I nabór wniosków o udzielenie grantu w ramach SPEKTRUM
- Wyniki konkursu grantowego nr SPE.01.2020
- Dokumenty do podpisania umowy SPEKTRUM
- Wzór wniosku o płatność, załączniki i instrukcja wypełniania - SPEKTRUM
- II nabór wniosków o udzielenie grantu w ramach SPEKTRUM
- Wyniki konkursu grantowego nr SPE.02.2021
- III nabór wniosków o udzielenie grantu w ramach SPEKTRUM
- Wyniki konkursu grantowego nr SPE.03.2022
- IV nabór wniosków o udzielenie grantu w ramach SPEKTRUM
- Wyniki konkursu grantowego nr SPE.04.2023
- Spotkania i webinary w ramach SPEKTRUM
- BADANIE WSTĘPNE - formularz zgłoszenia
- O systemie SPEKTRUM
- Komunikaty, informacje dotyczące SPEKTRUM
- Katalog Instytucji Otoczenia Biznesu akredytowanych w systemie SPEKTRUM
- Formularz akredytacji Instytucji Otoczenia Biznesu
- Pytania i odpowiedzi do konkursów grantowych SPEKTRUM
- Wyszukiwarka usług doradczych SPEKTRUM
- Grafiki do pobrania
- Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Słupsku
- BASCIL
- CIR-CO-WAY
- Światowy Tydzień Przedsiębiorczości
- IMPULS - odbudowa potencjału pomorskich przedsiębiorstw z branży czasu wolnego
- Ankieta ewaluacyjna dla przedsiębiorców dotycząca realizacji inwestycji w projekcie grantowym ”IMPULS – odbudowa potencjału pomorskich przedsiębiorstw z branży czasu wolnego”
- WNIOSEK O PŁATNOŚĆ. Realizacja i rozliczanie projektów IMPULS
- IMPULS - Komunikaty, ważne informacje
- II Konkurs Grantowy w ramach projektu IMPULS
- II Konkurs - Niezbędne dokumenty do podpisania umowy
- I Konkurs grantowy w ramach projektu IMPULS
- I Konkurs - Niezbędne dokumenty do podpisania umowy
- Ogłoszenia i wyniki naboru wniosków
- Spotkania, webinary, komunikaty w ramach projektu IMPULS
- O projekcie IMPULS
- IMPULS w pytaniach i odpowiedziach
- Bezpłatne doradztwo merytoryczne w ramach konkursu grantowego w projekcie „IMPULS – odbudowa potencjału pomorskich przedsiębiorstw z branży czasu wolnego”
- Zasady promocji projektów
- Projekty międzynarodowe - zakończone
- Media
- Kontakt
Dane kontaktowe
Ważne linki
Pytania i odpowiedzi
Menu na urządzeniach mobilnych
- Aktualności
- O nas
- Oferta
- Pozyskiwanie funduszy unijnych dla firm HoReCa
- Szkolenia
- Wsparcie Działań Eksportowych
- Obsługa Inwestora – Invest in Pomerania
- Inwestowanie w Innowacyjne Pomysły Biznesowe
- Informacje o Funduszach UE
- Wynajem Sal Szkoleniowych
- Usługi Konsultingowe
- Forum Przedsiębiorstw
- Dofinansowanie Specjalistycznych Usług Doradczych
- Fundusze Europejskie
- Projekty
- Pomorski Broker Eksportowy
- Invest in Pomerania
- Portal poświęcony obsłudze inwestora www.investinpomerania.pl
- Raporty Invest in Pomerania
- Konkursy grantowe
- III Konkurs o przyznanie wsparcia na szkolenia INVEST IN POMERANIA ACADEMY w ramach projektu grantowego „Invest in Pomerania 2020” - przeprowadzenie szkoleń dla operatorów dźwigów portowych
- II Konkurs o przyznanie wsparcia na szkolenia INVEST IN POMERANIA ACADEMY w ramach projektu grantowego „Invest in Pomerania 2020” - przeprowadzenie szkoleń IT
- Konkurs grantowy 2022 r. na przygotowanie, w tym uzbrojenie terenów inwestycyjnych
- I Konkurs o przyznanie wsparcia na szkolenia INVEST IN POMERANIA ACADEMY w ramach projektu grantowego „Invest in Pomerania 2020” - szkolenia IT
- Invest in Pomerania 2020 - informacje o projekcie
- Zakończone
- SPEKTRUM
- Podsumowanie realizacji projektu "SPEKTRUM" 2023
- Strona internetowa projektu SPEKTRUM
- Konkursy grantowe SPEKTRUM
- I nabór wniosków o udzielenie grantu w ramach SPEKTRUM
- Wyniki konkursu grantowego nr SPE.01.2020
- Dokumenty do podpisania umowy SPEKTRUM
- Wzór wniosku o płatność, załączniki i instrukcja wypełniania - SPEKTRUM
- II nabór wniosków o udzielenie grantu w ramach SPEKTRUM
- Wyniki konkursu grantowego nr SPE.02.2021
- III nabór wniosków o udzielenie grantu w ramach SPEKTRUM
- Wyniki konkursu grantowego nr SPE.03.2022
- IV nabór wniosków o udzielenie grantu w ramach SPEKTRUM
- Wyniki konkursu grantowego nr SPE.04.2023
- Spotkania i webinary w ramach SPEKTRUM
- BADANIE WSTĘPNE - formularz zgłoszenia
- O systemie SPEKTRUM
- Komunikaty, informacje dotyczące SPEKTRUM
- Katalog Instytucji Otoczenia Biznesu akredytowanych w systemie SPEKTRUM
- Formularz akredytacji Instytucji Otoczenia Biznesu
- Pytania i odpowiedzi do konkursów grantowych SPEKTRUM
- Wyszukiwarka usług doradczych SPEKTRUM
- Grafiki do pobrania
- Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Słupsku
- BASCIL
- CIR-CO-WAY
- Światowy Tydzień Przedsiębiorczości
- IMPULS - odbudowa potencjału pomorskich przedsiębiorstw z branży czasu wolnego
- Ankieta ewaluacyjna dla przedsiębiorców dotycząca realizacji inwestycji w projekcie grantowym ”IMPULS – odbudowa potencjału pomorskich przedsiębiorstw z branży czasu wolnego”
- WNIOSEK O PŁATNOŚĆ. Realizacja i rozliczanie projektów IMPULS
- IMPULS - Komunikaty, ważne informacje
- II Konkurs Grantowy w ramach projektu IMPULS
- II Konkurs - Niezbędne dokumenty do podpisania umowy
- I Konkurs grantowy w ramach projektu IMPULS
- I Konkurs - Niezbędne dokumenty do podpisania umowy
- Ogłoszenia i wyniki naboru wniosków
- Spotkania, webinary, komunikaty w ramach projektu IMPULS
- O projekcie IMPULS
- IMPULS w pytaniach i odpowiedziach
- Bezpłatne doradztwo merytoryczne w ramach konkursu grantowego w projekcie „IMPULS – odbudowa potencjału pomorskich przedsiębiorstw z branży czasu wolnego”
- Zasady promocji projektów
- Projekty międzynarodowe - zakończone
- Media
- Kontakt
Pytania i odpowiedzi
Konkurs 1.6.1_1 Promowanie Atrakcyjności Regionu
Oto najczęściej zadawane pytania dotyczące Konkursu:
1. Do jakich projektów w ramach Działań 1.4 – 1.6 należy przygotować dokumenty OOŚ?
Zgodnie z Dyrektywą Rady z dnia 27 czerwca 1985 roku w sprawie oceny wpływu wywieranego przez niektóre przedsięwzięcia publiczne i prywatne na środowisko 85/337/EWG, przebieg postępowania/przygotowania stosownych dokumentów oraz załączników do dokumentacji aplikacyjnej w ramach Działań 1.4 – 1.6 RPO WP zależy od rodzaju przedsięwzięcia:
- czy znajduje się w I czy w II aneksie do dyrektywy 85/337 lub nie jest w tej dyrektywie wymieniony,
- czy znajduje się w grupie I przedsięwzięć wg prawa polskiego (jest wymienione w § 2 rozporządzenia Rady Ministrów z 2004 r.),
- czy znajduje się w II grupie przedsięwzięć (jest wymienione w § 3 rozporządzenia Rady Ministrów z 2004 r.)
- czy znajduje się poza ww. rozporządzeniem, ale jest wymienione w aneksie II do
dyrektywy (tzw. przedsięwzięcie podprogowe)
Dodatkowo należy zweryfikować, czy przedsięwzięcie oddziałuje na obszar Natura 2000/potencjalny obszar Natura 2000, czyli znajduje się w grupie III.
Przedsięwzięcie należące do grupy I lub II może jednocześnie oddziaływać na obszar Natura 2000, wtedy podczas procedury OOŚ należy również spełnić wymagania dotyczące grupy III. Przedsięwzięcia/projekty niezaliczane do żadnej z ww. grup nazwane są i traktowane umownie jako należące do grupy IV – czyli bez obowiązku sporządzania dokumentacji OOŚ. W przypadku braku obowiązku sporządzania dokumentacji OOŚ należy zaznaczyć w formularzu wniosku o dofinansowanie opcję „nie dotyczy” przy stosownym punkcie na liście załączników.
Zgodnie z art. 4 ust. 1 Dyrektywy OOŚ - Dyrektywa Rady z dnia 27 czerwca 1985 r. nr 85/337/EWG w sprawie oceny wpływu wywieranego przez niektóre przedsięwzięcia publiczne i prywatne na środowisko (Dz. Urz. WE L 175 z 5.7.1985 z p. zm.), dla przedsięwzięć (oznaczających każde wykonanie prac budowlanych, instalacji lub układu lub inne wkroczenie w otoczenie przyrodnicze i krajobraz, włącznie z wydobywaniem zasobów mineralnych) określonych w jej Aneksie I przeprowadzenie postępowania OOŚ jest obligatoryjne.
Wszystkie przedsięwzięcia z aneksu I do dyrektywy znajdują się w I grupie przedsięwzięć wg prawa polskiego i wymagają przeprowadzenia pełnej oceny oddziaływana na środowisko (z raportem i udziałem społeczeństwa).
2. Czy w ramach projektów partnerskich możliwe jest zawarcie partnerstwa prywatno – prywatnego?
Szczegółowe aspekty projektów partnerskich określają Wytyczne do projektów przygotowywanych przez partnerstwa w ramach Działań 1.4 – 1.6 RPO WP 2007 – 2013. W ww. Wytycznych wskazuje się dwa typy partnerstwa: publiczno – publiczne oraz publiczno – prywatne. Nie oznacza to, że inne formy partnerstwa są wyłączone z możliwości aplikowania w ramach Działań 1.4 – 1.6. Zgodnie z URPO partnerstwa mogą być zawierane pomiędzy podmiotami, które są wskazane jako „Typ Beneficjentów” w poszczególnych Działaniach 1.4 – 1.6.
3. Co oznacza konieczność zapewnienia trwałości projektu przez okres 5 lat (w przypadku takich projektów jak np. organizacja konferencji lub publikacji)?
Należy udowodnić, iż przez okres 5 lat od zakończenia projektu zostanie utrzymana trwałość projektu, biorąc pod uwagę założone wartości wskaźników zdeklarowane we wniosku o dofinansowanie.
W związku z tym zadaniem Beneficjenta jest udowodnienie, iż np. organizowana konferencja podniesie wiedzę i umiejętności uczestników a tym samym w przyszłości przyczyni się do lepszej absorpcji środków z UE lub sprawniejszego aplikowania o środki z UE w okresie programowania 2007-2013. Należy zobrazować konsekwencje danego działania wykraczające poza natychmiastowe efekty dla bezpośrednich odbiorców pomocy a jednocześnie logicznie powiązane ze wskaźnikami produktu i rezultatu.
Trwałość projektu w przypadku tego typu projektów może polegać na stworzeniu strony internetowej projektu z materiałami z konferencji, stworzonymi publikacjami, bądź raportem stworzonym po konferencji, które należy przechowywać przez okres 5 lat od zakończeniu realizacji projektu. Takie materiały mogą być również zamieszczone na stronie Beneficjenta.
4. W zakresie Poddziałania 1.6.1; organizacja i promocja wydarzeń regionalnych i ponadlokalnych planujemy organizację wydarzenia promocyjnego, gdzie chcielibyśmy zaprosić do uczestnictwa prywatnych przedsiębiorców sektora rybnego, którzy wystawiliby swoje produkty. Czy jest taka możliwość?
Nie ma przeszkód jeśli chodzi o organizację opisanego wydarzenia.
5. Czy budżet szczegółowy (zawarty w biznes planie) może być sporządzony w formie zadaniowej, czy wg poszczególnych kategorii wydatków. Jeżeli wg kategorii wydatków to czy dopuszczalne są tylko 4 kategorie podane we wzorze biznes planu (koszty promocji, koszty ogólne, koszty wynagrodzeń, inne)?
Budżet należy przedstawić w 4 wymienionych kategoriach. Biznes Plan jest załącznikiem, którego nie można modyfikować.
6. Czy istnieją jakieś założenia/wytyczne dot. sporządzania prognozy Bilansu oraz Rachunku Zysków i Strat?
Agencja Rozwoju Pomorza nie stosuje żadnych wytycznych dotyczących sporządzania Bilansu oraz Rachunku Zysków i Strat.
7. Proszę o wyjaśnienie, czy istnieje zalecana przez ARP metodologia wyliczania kosztu rozmów telefonicznych (wydzielenia takiego kosztu z całkowitego kosztu rozmów telefonicznych prowadzonych w ramach danej instytucji)?
Jeśli chodzi o metodologię wyliczania kosztów rozmów telefonicznych - zależy to wyłącznie od Beneficjenta; jaki sposób wydzielania tych kosztów przyjmie, Agencja Rozwoju Pomorza nie ma w tej kwestii żadnych zaleceń.
8. Czy partner w projekcie musi być zaangażowany finansowo w projekt (tzn. czy musi otrzymywać część dofinansowania i wykazać część wkładu własnego)? Czy może być to partner typowo merytoryczny?
Partner w projekcie może pełnić funkcję jedynie merytoryczną, bez jakiegokolwiek zaangażowania finansowego.
9. Czy jako Jednostka Samorządu Terytorialnego (Wnioskodawca) obowiązkowo wypełniamy część D.5 Biznes Planu:
- Bilans: Aktywa i Pasywa
- Rachunek zysków i strat?
W przypadku JST należy wypełnić tylko sekcję dotyczącą Bilansu, przy sekcji Rachunek zysków i strat, ww. Wnioskodawcy wpisują „NIE DOTYCZY”.
10. Nasz projekt będzie obejmował kampanię promocyjną produktu wytwarzanego na terenie Pomorza na rynku arabskim – proszę o informację, czy jest to możliwe w ramach poddziałania 1.6.1.
Projekt może mieć formę kampanii realizowanej w krajach arabskich. Przepisy nie zawężają promowania regionu wyłącznie do terenu UE
11. W załącznikach jest informacja, że biznes plan jest wymagany wyłącznie przy projektach inwestycyjnych. Nasz projekt nie jest projektem inwestycyjnym, więc nie powinniśmy do niego dołączać biznes planu. Proszę o dodatkowe wyjaśnienie w tej kwestii.
Biznes Plan jest obowiązkowym załącznikiem dla Poddziałania 1.6.1. Przy wypełnianiu załączników, należy kierować się zapisami w załączniku do Przewodnika Beneficjenta 1.4 – 1.6 „Instrukcja wypełniania załączników do wniosku o dofinansowanie”.
12. Nasza instytucja została zarejestrowana w sierpniu 2008 i nie ma jeszcze historii finansowej. Czy załącznikiem w punkcie dokumenty finansowe Wnioskodawcy może być Bilans Otwarcia? Jakie jeszcze dokumenty w takim przypadku powinniśmy dołączyć, żeby spełnić wymagania tego punktu załącznika? Dołączone zostaną Bilans i Rachunek Wyników za ostatnie 2 lata Partnera projektu.
Dokumentami finansowymi Wnioskodawcy powinny być: Bilans i Rachunek Otwarcia. Dokumenty Partnera projektu to Bilans i Rachunek Wyników za ostatnie 2 lata.
13. Nasz projekt nie dotyka w ogóle tematu oddziaływania na środowisko - uzyskałam informację, ze wszędzie podaje się „nie dotyczy”, czy dotyczy to także Sekcji E.5. we wniosku?
Punkt E5 jest obowiązkowym punktem we wniosku o dofinansowanie i bez względu na charakter projektu należy go wypełnić. W przypadku braku obowiązku sporządzania raportu OOŚ należy zaznaczyć w sekcji G „nie dotyczy”., tym samym nie dołączając dodatkowego załącznika OOŚ.
14. Gdzie dokładnie znajduje się def. IOB (nie znalazłam jej w podręczniku beneficjenta)?
Definicję instytucji otoczenia biznesu znajduje się w Uszczegółowieniu Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego, w słowniku pojęć.
15. Mam pytanie odnośnie Luki finansowej - chcemy zastosować mechanizm: 75 % środki EFRR, 25% wkład partnerów (nie tylko finansowy, ale np. materialny, powierzchnia biurowa, koszty telefonów, częściowe wynagrodzenia)- w tym momencie nie ma luki finansowej - czy obowiązuje nas pkt. F.2. Wniosku?
W kwestii luki finansowej - należy ją wyliczać, jeżeli zostaną spełnione łącznie dwie poniższe przesłanki:
- projekt nie podlega zasadom pomocy publicznej;
- projekt generuje dochód.
Jeżeli nie określa się luki finansowej w projekcie punkt F2 nie dotyczy.
16. Pomoc publiczna - zakładamy, ze w tym działaniu nie występuje. Nie wypełniam więc też pkt. F.7. w Tabeli 1?
W przypadku nie występowania Pomocy Publicznej tabeli 1 z pkt. F.7. wniosku nie wypełnia się.
17. Czy na pewno zakończenie projektu to data faktycznego zakończenia, a nie +5 lat (trwałość celów); czy zakończenie jest datą zakończenia części merytorycznej projektu, czy też dodajemy np. 1-2 m-ce na finansowe rozliczenie projektu?
Termin zakończenia projektu - to ostatnia z dat tj. data podpisania przez Beneficjenta protokołu ostatecznego odbioru lub wystawienia świadectwa wykonania, lub innego dokumentu równoważnego w ramach realizacji Projektu, lub data poniesienia przez Beneficjenta ostatniego wydatku w ramach realizacji projektu.
18. Odnośnie lokalizacji projektu - wszystko będzie przygotowywane na terenie Gdańska, ale sam finisz - kampania będzie przeprowadzona w państwach arabskich - jak potraktować ten fakt w pkt. A.7. Wniosku?
W pkt. dotyczącym lokalizacji projektu - proszę wpisać siedzibę Wnioskodawcy.
19. Czy pkt. B.13. dotyczy lidera projektu czy Partnera? (wg. mnie lidera, ale jest umieszczony w części Partnera?)
Pkt. B.13. dotyczy Wnioskodawcy. Sekcja B nie jest w całości poświęcona Partnerom projektu.
20. Czy w C7 przedstawiamy tylko komplementarność z projektami finansowanymi ze środków UE (w naszym projekcie takiej komplementarności nie ma)?
W punkcie C7:
Projekt zgłaszany do dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego 2007-2013 może być elementem realizacji szerszego przedsięwzięcia lub pozostawać w związku z realizacją przez Wnioskodawcę innych projektów w ramach Podstaw Wsparcia Wspólnoty 2004-2006:
SPO Wzrost konkurencyjności Przedsiębiorstw, SPO Rozwój zasobów ludzkich, SPO Transport, SPO Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich, SPO Rybołówstwo i przetwórstwo ryb, Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego, Fundusz Spójności, Inicjatywy Wspólnoty INTERREG oraz EQUAL; oraz Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia 2007-2013: PO Infrastruktura i Środowisko, PO Innowacyjna Gospodarka, PO Kapitał Ludzki, PO Europejskiej Współpracy Terytorialnej, Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013.
Należy wskazać dane dotyczące projektu (tytuł projektu, źródło finansowania, krótki opis) i krótko opisać związek pomiędzy przedmiotowym Projektem, a innymi projektami realizowanymi bądź zrealizowanymi w ramach powyższego, bądź z innych źródeł zewnętrznych czy środków własnych.
Przez Projekt powiązany z realizowanym w ramach niniejszego wniosku, należy rozumieć Projekt powiązany logicznie, który ma podpisana umowę dofinansowania lub rozpoczęła się bądź zakończyła jego realizacja (nie należy uwzględniać Projektów planowanych i nie wybranych jeszcze do realizacji).
21. Czy w pkt. F6 możemy pogrupować wydatki (np. wynagrodzenia wszystkie razem); czy w takim przypadku w pozycji Wydatek, mamy te wynagrodzenia rozpisać bardziej szczegółowo?
Punkt F6 ma być tak wypełniony, by sprawdzający byli w stanie ocenić wykonalność finansową danego przedsięwzięcia. Wydatki nie mogą być ujęte w zbyt ogólne kategorie, bo nie da to pełnego obrazu kosztów związanych z danym projektem.
Zachęcamy do zapoznania się z dokumentami ze strony ARP w zakładce z dokumentami konkursowymi 1.6.1._1: Instrukcją wypełniania wniosku, Przewodnikiem Beneficjenta, Instrukcją wypełniania załączników, wytycznymi dot. kwalifikowalności kosztów, wytycznymi do projektów przygotowywanych przez Partnerstwa
22. Proszę o wyjaśnienie kwestii związanej z wkładem własnym Beneficjenta w przypadku działania 1.6.1. W dokumentacji nie ma jednoznacznego zapisu, że 25% to wkład własny Beneficjenta. Natomiast w Uszczegółowieniu RPO WP z dn. 14 lipca 2008 r. znajduje się zapis, że 75% to środki EFRR a 25% to Wkład ze środków publicznych krajowych na działanie. W kategorii Przewidywane zaangażowanie środków prywatnych znajduje się wartość 0- strona 36-37). Natomiast wszelka informacja dotycząca minimalnego wkładu własnego dot. JST lub podmiotów podlegających zgodnie z odpowiednimi przepisami (Uszczegółowienie RPO WP str. 37; Przewodnik Beneficjenta RPO WP dla Działań 1.4-1.6 z dn.08.08.2008 r. str.19).
Proszę o wyjaśnienie czy w przypadku podmiotu prywatnego niezbędny jest wkład własny (w jakiej wysokości w przypadku tego konkursu) oraz proszę o przesłanie odpowiedniego dokumentu, który to potwierdza oraz powołanie się na konkretny zapis.
Informacje dotyczące wysokości wkładu własnego w zależności od typu Beneficjenta znajdą Państwo w Przewodniku Beneficjenta – w pkt. 3.3.2.
Dla projektów nieobjętych pomocą publiczną minimalne środki własne beneficjenta w przypadku Jednostek Samorządu Terytorialnego lub jednostek im podległych, w rozumieniu ustawy o finansach publicznych, wynoszą 5% wydatków kwalifikowanych.
W pozostałych przypadkach (również w wymienionym przez Państwa) wkład własny Beneficjenta stanowi co najmniej 25% wydatków kwalifikowanych.
23. Mam pytanie odnośnie kategorii wydatków w ramach projektu organizującego wydarzenie promującego atrakcyjność regionu; czy do kosztów kwalifikowanych można zaliczyć:
- wynagrodzenie zespołów występujących w ramach tego wydarzenia?
- koszta energii elektrycznej, wywozu nieczystości,
- rejsu statkiem (wędkarskiego),
- wynagrodzenie konferansjera,
- koszt obsługi medycznej.
W odpowiedzi na pytanie dot. kwalifikowalności, szczegółowe wydatki kwalifikowalne dla Poddziałania 1.6.1 znajdują się w Wytycznych dot. kwalifikowalności dla Działań 1.4 – 1.6 na stronie www.arp.gda.pl.
24. Czy w przypadku Poddziałania 1.6.1, gdzie projekt będzie miał charakter miękki, instrument elastyczności będzie polegał np. na zakupie podmiotu twardego (np. sprzętu) czy można zaliczyć tu także np. szkolenie pracownika?
W ramach instrumentu elastyczności w Poddziałaniu 1.6.1 mówimy tylko o wydatkach na szkolenia dla kadry zaangażowanej w projekt.