A.1. Numer i nazwa Osi Priorytetowej Programu Operacyjnego
Nazwa Osi Priorytetowej jest stała i wstawiana automatycznie przez Generator Wniosków (Oś Priorytetowa 1 – Rozwój i Innowacje w MSP)
A.2. Numer i nazwa Działania w ramach Osi Priorytetowej Programu Operacyjnego
Należy wybrać z rozwijanej listy odpowiednie Działanie (numer i nazwę), w ramach którego realizowany będzie Projekt (np. 1.5 Regionalna Sieć Transferu Rozwiązań Innowacyjnych)
A.3. Numer i nazwa Poddziałania w ramach Działania Programu Operacyjnego
Należy wybrać z rozwijanej listy odpowiednie Poddziałanie (numer i nazwę), w ramach którego realizowany będzie Projekt (np. 1.5.1. Infrastruktura dla rozwoju firm innowacyjnych). W przypadku, gdy dla danego działania nie ma możliwości wyboru poddziałania, pole jest nieaktywne.
A.4. Typ Projektu
W przypadku Działań 1.4-1.6 pole nie dotyczy.
A.4. Typ Projektu
W przypadku Działań 1.4-1.6 pole nie dotyczy.
A.6. Tytuł Projektu
Powinien w jasny, nie budzący wątpliwości sposób obrazować faktyczne zadanie, które ma być zrealizowane w ramach Projektu. Tytuł nie może być nadmiernie rozbudowany (do 200 znaków, uwzględniając spacje). Nazwa Projektu powinna zawierać np. przedmiot, lokalizację i etap oraz fazę zadania (jeżeli realizowany Projekt jest częścią większej inwestycji).
A.7. Lokalizacja Projektu
Należy podać informacje umożliwiające przestrzenną lokalizację Projektu (powiat, gmina, miejscowość). Istnieje możliwość zaznaczenia kilku lokalizacji z terenu Województwa Pomorskiego, lista powiatów i gmin ułożona jest alfabetycznie, wybrany powiat określa zamkniętą listę gmin. W przypadku Projektów realizowanych na terenie całego Województwa Pomorskiego, należy wybrać opcję „projekt realizowany na terenie całego województwa”.
A.8. Planowany okres realizacji Projektu
Należy wybrać z dostępnego kalendarza datę realizacji Projektu (w ujęciu dzień-miesiąc-rok). Okres realizacji Projektu określony w tym punkcie dotyczy terminu rozpoczęcia oraz terminu zakończenia realizacji Projektu.
Termin rozpoczęcia realizacji Projektu – należy przez to rozumieć datę podjęcia pierwszych czynności związanych z realizacją Projektu tj. np. przewidywaną datę zawarcia pierwszej umowy z wykonawcą w ramach Projektu lub datę zawarcia przez Beneficjenta pierwszej umowy z wykonawcą w ramach Projektu – w przypadku wcześniejszego jej zawarcia przez Beneficjenta – z zachowaniem zasad kwalifikowalności wydatków. jeżeli Projekt objęty jest pomocą publiczną data rozpoczęcia realizacji Projektu nie może być wcześniejsza niż data otrzymania przez Wnioskodawcę pisma potwierdzającego przez IP II, że Projekt kwalifikuje się do otrzymania pomocy.
Termin zakończenia realizacji Projektu – należy przez to rozumieć ostatnią z dat tj. datę podpisania przez Beneficjenta protokołu ostatecznego odbioru lub wystawienia świadectwa wykonania lub innego dokumentu równoważnego w ramach realizacji Projektu, stwierdzającego datę poniesienia przez Beneficjenta ostatniego wydatku w ramach realizacji Projektu.
A.9. Zestawienie finansowe
Brak możliwości edycji, dane są pobierane z Sekcji F.
B.1. Nazwa Wnioskodawcy
Dane pobierane z punktu A.5. Nazwa Wnioskodawcy
B.10. Czy w ramach Projektu przewiduje się udział Partnerów (TAK/NIE)
W przypadku odpowiedzi twierdzącej należy przejść do punktu B.11
B.11.12. Dane osób prawnie upoważnionych do reprezentowania Partnera
Należy wpisać dane osoby/osób wymienionych do reprezentacji w aktach powołujących (np. KRS, statut).
B.11. Dane teleadresowe siedziby Partnera
W celu dodania partnera/partnerów należy skorzystać z opcji „dodaj/usuń”. Należy wpisać wymagane, aktualne dane, które wykorzystywane będą do korespondencji w sprawach związanych z Projektem.
W przypadku realizacji Projektu z partnerem/partnerami do wniosku należy dołączyć umowę cywilnoprawną lub porozumienie z partnerem/partnerami określające zasady partnerstwa (dokument powinien określać, kto będzie bezpośrednio odpowiedzialny za realizacje Projektu). Należy pamiętać, iż jedynie podmioty wymienione w punkcie „Typ Beneficjentów” w URPO WP odnośnie danego Działania /Poddziałania, mogą być podmiotami zaangażowanymi w realizację Projektu.
B.12. Nazwa banku i numer rachunku bankowego Partnera
W przypadku udziału Partnerów w realizacji Projektu należy wskazać informację na temat rachunku bankowego Partnera – pełna nazwa banku, adres banku, nr rachunku).
Istnieje możliwość wpisania kilku rachunków Partnerów w zależności od udziału Partnerów.
B.13.3. Oświadczenie Wnioskodawcy zgodnie z definicją w Rozporządzeniu Komisji (WE) nr 364/2004 z dnia 25 lutego 2004 r. zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 70/2001 i rozszerzającego jego zakres w celu włączenia pomocy dla badań i rozwoju (Dz. U. L 63 z 28.02.2004 r)
W przypadku Działań 1.4-1.6 pole „nie dotyczy”.
B.13. Rodzaj prowadzonej działalności
B.13.1. Polska Klasyfikacja Działalności - przy podawaniu numeru PKD należy wpisać kod PKD głównej działalności Wnioskodawcy, zgodny z numerem Regon.
B.13.2 - Należy podać numer PKD działalności, której dotyczy projekt.
Jeżeli Wnioskodawca nie prowadzi działalności gospodarczej powyższe pole ”nie dotyczy”.
B.14. Wielkość zatrudnienia
W przypadku Działań 1.4-1.6 pole „nie dotyczy”.
B.2. Forma prawna
Należy wybrać z listy rozwijanej formę prawną właściwą dla Wnioskodawcy
B.3. NIP
Należy wpisać NIP właściwy dla Beneficjenta w formacie 10-cyfrowym, nie stosując myślników, spacji i innych znaków pomiędzy cyframi.
B.4. Regon
Należy wpisać Regon właściwy dla Wnioskodawcy, możliwość wyboru opcji „Nie dotyczy”.
B.5. Numer w: KRS, EDG
W przypadku Działań 1.4-1.6 pole „Nie dotyczy”
B.6. Dane teleadresowe siedziby Wnioskodawcy
Należy wpisać wymagane, aktualne dane, które wykorzystywane będą do korespondencji w sprawach związanych z Projektem (adres do korespondencji, numer telefonu, faksu, adres e-mail). Numery telefonu oraz faksu należy zawsze rozpoczynać od „0”.
B.7. Informacje dotyczące rachunku bankowego Wnioskodawcy
Należy umieścić dane na temat rachunku bankowego Wnioskodawcy – pełna nazwa banku, adres banku, nr rachunku.
B.8. Dane osoby/osób prawnie upoważnionych do reprezentowania Wnioskodawcy
Należy wpisać dane osoby/osób wnioskujących o środki finansowe w ramach RPO WP, które zostały wymienione w aktualnym dokumencie rejestrowym, jako osoby upoważnione do zaciągnięcia zobowiązań/reprezentowania danego podmiotu. W przypadku wskazania do reprezentowania Wnioskodawcy osoby nieuprawnionej do reprezentacji podmiotu, wymagane będzie pełnomocnictwo poświadczone notarialnie.
B.9. Dane osoby upoważnionej do kontaktu w sprawach Projektu
Należy wpisać dane osoby upoważnionej do kontaktu w sprawie Projektu, która będzie posiadała wiedzę o stanie realizacji Projektu.
C.1. Tło i uzasadnienie- opis stanu istniejącego i uzasadnienie potrzeby realizacji Projektu
Powinny znaleźć się tu informacje na temat-kontekstu społecznego, gospodarczego realizacji projektu. Należy opisać motywy jakie skłoniły Wnioskodawcę do realizacji Projektu oraz odnieść się do bieżącej sytuacji, problemów, barier i potrzeb. Należy opisać, w jaki sposób Projekt realizuje potrzeby Wnioskodawcy i jak jego realizacja wpłynie na otoczenie.
C.2. Opis przedmiotu projektu
Należy opisać, co będzie przedmiotem projektu, używając również danych liczbowych, przedstawić zakres działań (poszczególne działania) prowadzonych w ramach Projektu, uzasadnić metody ich realizacji. Opis musi jednoznacznie identyfikować przedmiot projektu (również w kontekście jego lokalizacji), jasno określić jego zakres i główne etapy realizacji.
C.3. Cele projektu
Podana informacja powinna (w ramach określonej ilości znaków) zdefiniować podstawowy cel jaki ma zostać osiągnięty dzięki realizacji Projektu. Należy przedstawić w jaki sposób dokonano analizy potrzeb i jaki będzie wpływ projektu, w krótkim (produkt) i długim (rezultat) horyzoncie czasowym. Należy zwrócić uwagę na spójność pomiędzy punktem C.3. i D.1.1.-D.1.2. Każdy skwantyfikowany wskaźnik z punktu D.1.1.-D.1.2. powinien mieć swój odpowiednik w punkcie C.3., ale nie każdy cel opisany w punkcie C.3. musi być przedstawiony w postaci liczbowej, ponieważ mogą występować cele, których nie da się zapisać w postaci wskaźników mierzalnych.
C.4. Zgodność Projektu z celami Działania w ramach Osi Priorytetowej wraz z uzasadnieniem
W punkcie należy uzasadnić zgodność celów projektu z celem głównym Działania zgodnym z Uszczegółowieniem RPO. Po wybraniu odpowiedniego Działania w A.2. w punkcie tym automatycznie pojawia się cel główny działania zgodny z URPO oraz preferowane typy projektów wraz z uzasadnieniem dla każdego z nich. Istnieje możliwość zaznaczenia kilku preferencji dla danego przedsięwzięcia.
C.5. Wkład w realizację Strategii Rozwoju Województwa Pomorskiego i jego uzasadnienie
Należy wybrać priorytety, a następnie Cele strategiczne w ramach Strategii Rozwoju Województwa Pomorskiego, które odpowiadają oddziaływaniu i celom projektu. Następnie należy powyższy wybór uzasadnić.
C.6. Zgodność Projektu z zapisami dokumentów strategicznych oraz dokumentów warunkujących jego realizację i jego uzasadnienie
Dotyczy tylko działania 1.5. Należy wskazać zgodność projektu z celami głównymi Regionalnej Strategii Innowacji dla Województwa Pomorskiego (RIS-P) oraz wybór ten uzasadnić.
C.7. Komplementarność z innymi Projektami (w tym realizowanymi bądź zrealizowanymi w ramach Podstaw Wsparcia Wspólnoty 2004-2006 oraz Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia 2007-2013)
Projekt zgłaszany do dofinansowania z RPO WP 2007-2013 może być elementem realizacji szerszego przedsięwzięcia lub pozostawać w związku z realizacją przez Wnioskodawcę innych projektów w ramach Podstaw Wsparcia Wspólnoty 2004-2006: SPO Wzrost konkurencyjności Przedsiębiorstw
SPO Rozwój zasobów ludzkich
SPO Transport
SPO Rybołówstwo i przetwórstwo ryb
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego
Fundusz Spójności
Inicjatywy Wspólnoty INTERREG oraz EQUAL
oraz Strategicznych Ram Odniesienia 2007-2013: PO Infrastruktura i Środowisko
PO Innowacyjna Gospodarka
PO Kapitał Ludzki
PO Europejskiej Współpracy Terytorialnej
Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013
Należy wskazać dane dotyczące projektu (tytuł projektu, źródła finansowania, krótki opis) i krótko opisać związek pomiędzy przedmiotowym Projektem, a innymi projektami realizowanymi bądź zrealizowanymi w ramach powyższego, bądź innych źródeł zewnętrznych czy środków własnych. Przez Projekt powiązany z realizowanymi w ramach niniejszego wniosku, należy rozumieć Projekt powiązany logicznie, który ma podpisaną umowę dofinansowania lub rozpoczęła się bądź zakończyła jego realizacja (nie należy uwzględnić Projektów planowanych i nie wybranych jeszcze do realizacji).
C.8. Doświadczenie Wnioskodawcy w zakresie świadczenia usług na rzecz MSP
Pole pojawi się wyłącznie w przypadku wyboru w A.2. Działania 1.4. Należy wykazać doświadczenie w zakresie wykorzystania środków pomocowych w okresie ostatnich 3 lat w zakresie projektów na rzecz MSP. Należy wymienić źródła finansowania odpowiadające pochodzeniu środków, numer(y), tytuł(y) projekt(ów) realizowanego(ych) bądź zrealizowanego wraz z krótkim opisem projektu(ów), jego skutecznością i uzasadnieniem jego wpływu na Wnioskodawcę.
D.1.1. Wskaźniki produktu
Produkt - bezpośredni, natychmiastowy, materialny efekt realizacji przedsięwzięcia mierzony konkretnymi wielkościami. Wskaźniki produktu powinny odzwierciedlać główne kategorie wydatków, czyli wydatki, które stanowią duży udział procentowy wartości całego projektu. Należy wybrać z rozwijanej listy wskaźniki, najbardziej odpowiadające celowi/celom, jakie zostały założone przez Wnioskodawcę w projekcie.
Wartość wskaźnika produktu powinna uwzględniać:Wartości wskaźnika w kolejnych latach powinny być podawane według rzeczywistego stanu istniejącego w danym roku. Należy jednak pamiętać, że uzyskanie produktów, których wartość jest określona w poszczególnych latach, musi zostać udokumentowana (np. przez protokoły odbioru).
W przypadku inwestycji jednoetapowej, wskaźnik produktu należy podać w konkretnym roku w którym będzie realizowana i zakończona inwestycja.
D.1.2. Wskaźniki rezultatu
Rezultat - bezpośredni oraz natychmiastowy wpływ zrealizowanego przedsięwzięcia na otoczenie społeczno – ekonomiczne. Należy wybrać z listy wskaźników, najbardziej odzwierciedlające uzyskany efekt z realizacji projektu. Ich wartości w kolejnych latach powinny być podawane według rzeczywistego stanu istniejącego w danym roku. W przypadku wskaźników rezultatu należy wskazać wartość bazową danego wskaźnika, zmierzoną w chwili przygotowania wniosku, lub o ile to wynika ze specyfiki wskaźnika za rok poprzedzający rok, w którym wniosek jest składany.
Wnioskodawca jest również zobowiązany do monitorowania wskaźnika rezultatu odnośnie stworzonych nowych miejsc pracy, powstałych bezpośrednio w wyniku realizacji projektu. Jeśli specyfika projektu nie przewiduje powstania nowych miejsc pracy w trakcie bądź po jego zakończeniu należy wpisać wartość wskaźnika „0”.
D.1. Wskaźniki realizacji celów projektu
W niniejszym punkcie należy wypełnić tabelę skwantyfikowanych(policzalnych/mierzalnych) wskaźników realizacji celów projektu. Wybrane wskaźniki (produktu i rezultatu) powinny być odzwierciedleniem celów i charakteru projektu opisanych w części C1 – C3 wniosku. Wskaźniki należy wybrać z listy rozwijanej.
Zgodnie z Wytycznymi Ministerstwa Rozwoju Regionalnego w zakresie warunków gromadzenia i przekazywania danych w formie elektronicznej (Wytyczne MRR/H/17(1)01/08 z dnia 10 stycznia 2008 r.) Wnioskodawca jest zobligowany do wyboru danego wskaźnika z listy w sytuacji, gdy istnieje możliwość wpisania projektu w określony typ inwestycji oraz możliwość opisania całości lub części przedsięwzięć realizowanych w ramach danego projektu za pomocą odpowiedniego wskaźnika. Lista wskaźników kluczowych z punktu widzenia monitorowania efektów wdrażania funduszy UE (tzw. core indicators) stanowi Załącznik nr 7 do w/w wytycznych. Wskaźniki te będą odpowiednio wyróżnione (z dopiskiem KSI).
Wnioskodawca zobowiązany jest wybrać co najmniej jeden ze wskaźników produktu, jak również wskaźników rezultatu. Wskaźnik rezultatu, w miarę możliwości powinien stanowić logiczną konsekwencję wyboru wskaźnika produktu. Koniecznym jest również podanie dla każdego wybranego wskaźnika źródła weryfikacji danych, czyli sposobu na podstawie, którego Wnioskodawca dokona rzeczywistego pomiaru jego wartości (nazwa dokumentu np. protokół odbioru, faktury zakupu). Z tego źródła pochodzić będą dane, które później Beneficjent będzie wykazywał w składanym przez siebie sprawozdaniu z realizacji projektu.
D.2. Etapy realizacji w ujęciu kwartalnym
Należy wskazać najważniejsze etapy realizacji projektu w ujęciu kwartalnym wraz z ich terminami rozpoczęcia i ukończenia. Terminy wybierane są z automatycznej listy. Należy pamiętać, że termin rozpoczęcia i zakończenia realizacji projektu w harmonogramie musi być zgodny z punktem A8.
E.1. Partnerzy zaangażowani w realizację projektu
Tabela aktywna tylko w przypadku, jeżeli w punkcie B.10 zaznaczono TAK. W celu dodania nazwy Partnera bądź Partnerów należy kliknąć przycisk „dodaj”. Należy podać nazwę Partnera, wskazać rolę jaką pełni w projekcie, jego zaangażowanie finansowe, jeżeli występuje. W przypadku współfinansowania projektu, należy wskazać wysokość wkładu finansowego w PLN oraz % w stosunku do wkładu krajowego. Podmioty zaangażowane w realizację projektu musi wiązać umowa cywilnoprawna bądź porozumienie administracyjne określające zasady partnerstwa, które należy dołączyć do wniosku jako załącznik. Partnerstwo może być utworzone tylko pomiędzy podmiotami, wyszczególnionymi jako „typ Beneficjentów” w ramach poszczególnych działań URPO WP. Wytyczne w zakresie konstruowania partnerstw oraz zakresu umowy partnerskiej zawarte zostały w Przewodniku Beneficjenta dla Działania 1.4 – 1.6 RPO WP 2007- 2013
E.2. Trwałość celów
Trwałość projektu oznacza pewność, że projekt będzie nadal funkcjonował po zakończeniu jego realizacji, a cele projektu zostaną osiągnięte. Poprzez trwałość projektu Wnioskodawca musi wskazać:w jaki sposób zabezpieczy środki finansowe, które zagwarantują stabilność finansową Projektu w okresie 5 lat po jego zakończeniu. Jeśli po zakończeniu realizacji Projektu jego własność zostanie przekazana na rzecz innego podmiotu, należy przedstawić uzasadnienie oraz opisać czy w wyniku zmiany właściciela zostanie naruszona lub zaistnieje groźba naruszenia konkurencji na rynku.
E.3. Sposób zarządzania Projektem
W tym miejscu należy wykazać zdolność instytucjonalną do realizacji projektu czyli jakie jest doświadczenie Wnioskodawcy w realizacji przedsięwzięć projektowych, inwestycyjnych. Wnioskodawca powinien przedstawić strukturę organizacyjną przy realizacji projektu- administracyjną oraz osobową.
E.4. Zgodność Projektu z Ustawą Prawo Zamówień Publicznych
Dotyczy tylko poddziałania 1.5.1
Należy wybrać odpowiedź dot. Zgodności projektu z Ustawą Prawo Zamówień Publicznych. Należy podać , jeżeli się przewiduje odpowiedni dla wartości i rodzaju zamówienia tryb postępowania z Ustawą Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. 2007 nr 82 poz. 560 z późn. zmian)
E.5. Zgodność Projektu z polityką zrównoważonego rozwoju (ochrony środowiska), w tym wpływ na obszary NATURA 2000
Należy opisać wpływ projektu na środowisko naturalne zarówno na etapie realizacji projektu jak i po jego zakończeniu oraz skalę tego wpływu. Należy zwrócić szczególną uwagę, aby informacje zawarte w tym punkcie były spójne z informacjami zawartymi w studium wykonalności bądź biznes planie. Ponadto, jeżeli dla projektu, zgodnie z prawodawstwem krajowym wymagane jest sporządzanie oceny wpływu na środowisko/raportu oceny oddziaływania na środowisko, należy go dołączyć do wniosku o dofinansowanie realizacji projektu
E.6. Zgodność projektu z polityką równości mężczyzn i kobiet oraz niedyskryminacji
W ramach projektu na etapie wdrażania i po jego zakończeniu (dostępność do produktów, korzystanie z rezultatów projektu) należy zapewnić zachowanie zasady równości kobiet i mężczyzn oraz uwzględnić problematykę płci. Należy wskazać działania, wynikające ze względu na płeć, rasę bądź pochodzenie etniczne, religię lub światopogląd, niepełnosprawność, wiek oraz orientację seksualną.
E.7. Sposoby promocji projektu
Beneficjenci są odpowiedzialni za informowanie o pomocy z funduszy oraz promocję, wykorzystując możliwe narzędzia. W punkcie tym należy opisać sposoby promocji zgodne z wytycznymi dotyczącym promocji projektów UE dla beneficjentów, stanowiących załącznik do Przewodnika Beneficjenta dla Działania 1.4- 1.6 RPO WP 2007- 2013
F.1. Wykaz kategorii wydatków wg załącznika II Rozp. WE/1828/2006
Należy wybrać informację odpowiadającą charakterowi i rodzajowi Projektu, zgodną z informacją zawartą w Załączniku II Rozp. WE/1828/2006 z dnia 8 grudnia 2006 ustanawiającego szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności oraz rozporządzenia (WE) nr 1080/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Na podstawie informacji w ww. załączniku należy wypełnić podpunkty F.1.1 – F.1.5
Pozycje w podpunktach F.1.4 i F.1.5 Wnioskodawca weryfikuje na podstawie specyfiki Projektu, wyboru dokonuje dowolnie, wskazując najbardziej zbliżone kody klasyfikacji wg kryterium oraz lokalizacji do własnego Projektu.
F.2. Określenie poziomu dotacji UE przy zastosowaniu metody luki w finansowaniu
Art. 55 ust. 2 rozporządzenia 1083/2006 utrzymujący metodę luki w finansowaniu, jako podstawę obliczania dotacji UE dla Projektów generujących dochody nie ma zastosowania w następujących przypadkach:Projekty, które nie generują dochodu,
Projekty, których dochody nie pokrywają w pełni kosztów operacyjnych,
Projekty podlegające zasadom pomocy publicznej – art. 55 ust.6
W powyższych przypadkach Wnioskodawca powinien zaznaczyć opcję „Nie dotyczy”.
W pozostałych przypadkach, w tabeli należy zamieścić wartości określonych pozycji, niezbędnych do wyliczenia luki. Należy wskazać numer strony w Biznes Planie, bądź Studium Wykonalności potwierdzający prawidłowość zamieszczonych danych.
F.3. Pomoc publiczna
Należy wskazać czy Projekt (całość bądź jego część) podlega zasadom Pomocy publicznej. Jeżeli tak, należy wybrać z listy odpowiednie rozporządzenie dot. Pomocy publicznej.
W ramach punktu F.3 należy również odpowiedzieć czy wydatki planowane w ramach instrumentu elastyczności są objęte zasadami Pomocy publicznej i wybrać odpowiednie rozporządzenie dot. Pomocy publicznej – dot. wyłącznie Działania 1.5
F.4. Kwalifikowalność podatku VAT
W punkcie tym należy odpowiedzieć na pytanie, czy koszt podatku VAT poniesiony w ramach Projektu jest kosztem kwalifikowalnym. Podatek VAT jest kosztem kwalifikowalnym tylko w sytuacji, kiedy Wnioskodawca nie jest płatnikiem podatku VAT. W przypadku odpowiedzi negatywnej, bądź twierdzącej, wyświetli się oświadczenie Wnioskodawcy odpowiedniej treści, bez możliwości edycji.
F.5. Instrument elastyczności
W punkcie tym należy wskazać czy w ramach Projektu przewiduje się zastosowanie instrumentu elastyczności i w przypadku odpowiedzi twierdzącej wskazać nazwę wydatku, wartość oraz uzasadnienie konieczności jego poniesienia w ramach Projektu. Zakres stosowania instrumentu elastyczności w poszczególnych działaniach oraz poddziałaniach określony został w URPO WP oraz Wytycznych dotyczących kwalifikowania wydatków w ramach Działań 1.4 – 1.6 RPO WP, stanowiących Załącznik do Przewodnika Beneficjenta dla Działania 1.4 - 1.6 RPO WP 2007 – 2013. Należy zwrócić uwagę aby informacje w tym punkcie były spójne z informacją podaną w punkcie F.6 wniosku aplikacyjnego.
F.6. Planowane wydatki w ramach Projektu wg podstawowych kategorii kosztowych
W celu dodania wydatku należy kliknąć przycisk „dodaj”. W tabeli należy określić rodzaje wszystkich wydatków, które kwalifikują się do finansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego bądź niekwalifikują się do refundacji, a są niezbędne do realizacji Projektu i będą finansowane ze środków własnych Beneficjenta.
Rodzaje wydatków, jakie mogą zostać uznane za kwalifikowane określa:
Załącznik Wytyczne dotyczące kwalifikowalności wydatków w ramach Działań 1.4 – 1.6 Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013 do Przewodnika Beneficjenta dla Działania 1.4 - 1.6 RPO WP 2007 – 2013.
· bądź w przypadku projektów objętych zasadami pomocy publicznej odpowiednie rozporządzenie MRR w sprawie udzielania pomocy publicznej.
Horyzont czasowy tabeli finansowej nie podlega edycji, a lata pobierane są z punktu A.8. Planowany okres realizacji + okres poprzedzający realizację inwestycji zawierający wydatki już poniesione do czasu złożenia wniosku, a niezbędne do jego realizacji. W odniesieniu do poszczególnych wydatków konieczne jest zaznaczenie TAK/NIE w odpowiedzi na dwa pytania:Czy jest to wydatek poniesiony w ramach instrumentu elastyczności?
Czy jest to wydatek podlegający zasadom Pomocy Publicznej?
Niezbędne jest również określenie stawki podatku VAT w odniesieniu do poszczególnych wydatków (zwolniony, 7%, 22%).
F.7. Źródła finansowania wydatków kwalifikowalnych Projektu
W rubryce tej należy dokonać podziału źródeł finansowania Projektu z jakich pokryte zostaną wydatki kwalifikowalne. Suma źródeł finansowania Projektu w tym punkcie w rozbiciu na poszczególne lata musi być zgodna z sumą wydatków kwalifikowalnych w punkcie F.6. Poziom dofinansowania z EFRR w poszczególnych latach powinien być jednakowy. Horyzont czasowy tabeli finansowej nie podlega edycji, a lata pobierane są z punktu A.8. Planowany okres realizacji + okres poprzedzający realizację inwestycji zawierający wydatki kwalifikowalne już poniesione do czasu złożenia wniosku, a niezbędne w celu jego realizacji.
Udział EFRR podlega limitom wynikającym z Uszczegółowienia RPO WP zgodnie z opisami przy każdym z działań/poddziałań. Ponadto poziom dofinansowania projektów z EFRR w danym konkursie może zostać ustalony na poziomie niższym niż maksymalny określony w Uszczegółowieniu RPO WP. Stosowna informacja zostanie w takim przypadku zawarta w ogłoszeniu o naborze wniosków.
Jako środki własne Beneficjenta będącego jednostką samorządu terytorialnego mogą być traktowane pożyczki lub kredyty. Poprzez pozycję „Inne” należy rozumieć między innymi: fundusze celowe, środki specjalne, itp., a w przypadku Beneficjentów będących podmiotami spoza sektora finansów publicznych również środki własne takich podmiotów m.in. organizacji pozarządowych, niepublicznych zakładów opieki zdrowotnej.
W przypadku współfinansowania Projektu przez budżet państwa, w wierszu „budżet państwa” należy podać nazwę (i dalej: kwoty) dysponenta właściwej części budżetowej, który przekazuje środki pozostające w jego dyspozycji, jako współfinansowanie budżetu państwa dla realizowanego Projektu.
W przypadku występowania podmiotów finansowo zaangażowanych w realizację Projektu wkład tych podmiotów musi być zgodny z punktem E.1. Podmioty uczestniczące w finansowaniu i realizacji Projektu.
Po wypełnieniu tabeli w punkcie tym wyświetli się oświadczenie Beneficjenta (bez możliwości edycji) gwarantujące zabezpieczenie środków na realizację projektu w imieniu swoim i wszystkich podmiotów finansowo zaangażowanych w realizację Projektu.
Wydatki podlegające zasadom pomocy publicznej
W przypadku zaznaczenia któregokolwiek wydatku w pkt. F.6. jako wydatku podlegającego zasadom Pomocy Publicznej zostanie wygenerowana druga tabela: Źródła finansowania wydatków kwalifikowanych projektu. Pierwsza tabela będzie dotyczyć wydatków kwalifikowanych nie podlegających zasadom Pomocy Publicznej, natomiast druga tabela będzie dotyczyć wydatków kwalifikowanych podlegających zasadom Pomocy Publicznej.
Udział środków publicznych podlega limitom wynikającym z maksymalnej intensywności pomocy
określonej dla danego rozporządzenia MRR w sprawie udzielania pomocy publicznej. W tabeli należy określić dofinansowanie w podziale na 85% z EFRR oraz 15% z budżetu państwa. Środki własne podmiotów spoza sektora finansów publicznych w przypadku projektów podlegających zasadom pomocy publicznej traktowane są jako środki prywatne.
G.1. Lista załączników i oświadczenia Wnioskodawcy
W sekcji tej należy zaznaczyć odpowiednie i niezbędne dokumenty, załączone do wniosku aplikacyjnego, jak również dodatkowe dokumenty, które Wnioskodawca uzna za niezbędne w celu dokonania prawidłowej oceny Projektu. Załączniki należy przygotować zgodnie z zapisami Instrukcji przygotowania załączników, stanowiącej Załącznik do Przewodnika Beneficjenta dla Działań 1.4- 1.6 RPO WP 2007- 2013. Drugą część sekcji stanowią oświadczenia Wnioskodawcy.
Pod listą oświadczeń osoby wskazane w punkcie B.8 mają obowiązek złożyć podpis wraz z pieczątką imienną (jeśli posiadają) bądź pieczątką instytucji, którą reprezentują w przypadku braku imiennej.
Wniosek należy podpisać zgodnie z danymi w punkcie B.8. Podpis powinien być czytelny w przypadku braku pieczątki imiennej, należy wskazać również stanowisko osoby podpisującej oraz stosowną datę.