E.2. Trwałość celów
Trwałość Projektu oznacza pewność, że Projekt będzie nadal funkcjonował po zakończeniu jego realizacji, a cele Projektu zostaną osiągnięte.
Trwałość Projektu jest liczona przez 5 lat od momentu spełnienia jednocześnie 3 poniższych kryteriów:wszystkie działania opisane w Projekcie zostały zakończone, żadna czynność związana z realizacją Projektu nie jest wymagana do jego zakończenia;
wszystkie wydatki związane z realizacją Projektu zostały poniesione przez Beneficjenta, czyli żadne wydatki związane z realizacją Projektu nie pozostały do uregulowania;
Beneficjent otrzymał całą przysługującą kwotę dofinansowania Projektu (obliczoną po zatwierdzeniu wniosku o płatność końcową).
W tabeli E.2. Wnioskodawca musi wykazać:
zdolność do realizacji Projektu, czyli jakie jest jego doświadczenie w realizacji podobnych przedsięwzięć,
w jaki sposób zabezpieczy środki finansowe, które zagwarantują stabilność finansową Projektu w trakcie realizacji Projektu oraz w jaki sposób będzie finansowane utrzymanie Projektu w okresie trwałości,
w jaki sposób prowadzone będzie zarządzanie produktami Projektu po zakończeniu jego realizacji. Jeśli po zakończeniu realizacji Projektu jego własność zostanie przekazana na rzecz innego podmiotu, należy przedstawić uzasadnienie oraz opisać, czy w wyniku zmiany właściciela zostanie naruszona lub zaistnieje groźba naruszenia konkurencji na rynku.