D.1.1. Wskaźniki produktu
Produkt – bezpośredni, natychmiastowy, materialny efekt realizacji przedsięwzięcia mierzony konkretnymi wielkościami.
Wskaźniki produktu powinny odzwierciedlać główne kategorie wydatków, czyli wydatki, które stanowią duży udział procentowy wartości całego Projektu.
Z listy wskaźników należy wybrać takie wskaźniki produktu, które w największym stopniu odpowiadają celowi/celom, jakie zostały założone przez Wnioskodawcę w Projekcie.
Ich wartości w kolejnych latach powinny zostać przedstawione według rzeczywistego stanu realizacji Projektu w danym roku, w ujęciu niekumulatywnym. Należy jednak pamiętać, że uzyskanie produktów, których wartość jest określona w poszczególnych latach, musi zostać udokumentowana (np. przez protokoły odbioru).
W przypadku inwestycji jednoetapowej, wskaźnik produktu należy podać w konkretnym roku w którym będzie realizowana i zakończona inwestycja.
Należy pamiętać, że w sytuacji, kiedy Wnioskodawca zamierza skorzystać z instrumentu elastyczności i przeprowadzić szkolenie w ramach Projektu, powinien wybrać obowiązkowo wskaźnik produktu:
- dla Działań 1.4 i 1.6: „Liczba przeprowadzonych szkoleń w ramach Projektu”
- dla Działania 1.5: „Liczba specjalistycznych usług szkoleniowych i doradczych przeprowadzonych w ramach Projektu”.