18.
Należy podać w tabeli podstawowe informacje dotyczące postępu rzeczowo-finansowego realizacji projektu zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym stanowiącym załącznik nr 2 do umowy o dofinansowanie. W przypadku, gdy beneficjent nie poniósł wydatków w okresie sprawozdawczym, w ramach poszczególnych zadań, bądź grup należy wpisać wartość „0,00”.

Kolumna 1 („Nazwa etapu/zadania”): należy wpisać wszystkie działania ujęte w harmonogramie rzeczowo – finansowym stanowiącym załącznik nr 2 do umowy o dofinansowanie.

Kolumna 2 („Stan realizacji”): należy wybrać jedną z możliwych opcji opisujących stan realizacji danego zadania w ramach realizowanego projektu:
Nierozpoczęte - w przypadku zadań, które jeszcze się nie rozpoczęły w okresie sprawozdawczym,
Rozpoczęte – w przypadku zadań, które rozpoczęły się w okresie sprawozdawczym, którego dotyczy wniosek o płatność,
Kontynuowane - w przypadku zadań, które rozpoczęły się w poprzednich okresach sprawozdawczych,
Zakończone – w przypadku zadań, których realizacja zakończyła się w okresie sprawozdawczym, którego dotyczy wniosek o płatność lub wcześniej.
Opcja „Zakończone” może być wybrana tylko raz dla danego zadania.

Kolumna 3 i 4 (Wydatki przypisane zadaniom określonym w aktualnym harmonogramie rzeczowo-finansowym stanowiącym załącznik do umowy o dofinansowanie, ogółem i kwalifikowalne”): należy wskazać wydatki, które zostały przypisane określonym etapom/zadaniom ujęte w najbardziej aktualnym harmonogramie rzeczowo – finansowym, stanowiącym załącznik nr 2 do umowy o dofinansowanie projektu. Koszty ogółem stanowią sumę kosztów kwalifikowalnych i niekwalifikowalnych.

Kolumna 5 i 6 („Wydatki od początku realizacji projektu: ogółem/kwalifikowalne”): należy wskazać wydatki, które zostały poniesione od początku realizacji projektu, w ramach danego etapu/zadania. W tabeli należy ująć również te koszty, które nie zostały dotychczas przedstawione do rozliczenia we wniosku o płatność jednakże zostały poniesione.

Kolumna 7 („Stopień zaawansowania realizacji projektu”): należy podać stopień zaawansowania finansowego kosztów kwalifikowalnych w ramach danego etapu/zadania, dzieląc wartości z kolumny 6 przez wartości z kolumny 4. Wartość w kolumnie 7 nie powinna być większa niż 100%.

Wiersz („Kwota wydatków podlegających zasadom pomocy publicznej”): należy wskazać kwotę wydatków podlegających zasadom pomocy publicznej, które zostały określone w umowie/decyzji o dofinansowanie projektu. Wiersz należy wypełnić zgodnie z powyższymi zaleceniami. W przypadku, gdy beneficjent nie poniósł żadnych wydatków od początku realizacji projektu należy wpisać „0,00”. W przypadku, gdy w projekcie nie wystąpią wydatki podlegające zasadom pomocy publicznej należy wpisać „nie dotyczy”.

Kwota wydatków na cross-financing: należy wyszczególnić wydatki odpowiadające zakresowi interwencji EFS w ramach programu operacyjnego EFRR. W kolumnie 3 należy wpisać kwotę wydatków ogółem (kwalifikowalne i niekwalifikowalne) natomiast w kolumnie 4 należy ująć tylko te wydatki, które są kwalifikowalne. W przypadku, gdy beneficjent nie poniósł żadnych wydatków od początku realizacji projektu należy wpisać „0,00”. W przypadku, gdy w projekcie nie wystąpią wydatki na cross-financing należy wpisać „nie dotyczy”.

Kolumny te powinny być wypełnione także wówczas, gdy punkty 11-16 wniosku o płatność są niewypełnione.