Informacje prasowe

ACOUSTIC wprowadza się do Trójmiasta

Nowe centrum badawczo-rozwojowe w dziedzinie sztucznej inteligencji powstanie w Gdańsku. Na początku zatrudnienie znajdzie w nim 50 osób, a w ciągu dwóch lat planowane jest zwiększenie zatrudnienia do 250 osób. 

Firma Acoustic pojawiła się na rynku latem 2019,  po wyodrębnieniu jej z koncernu IBM. Jej specjalnie zaprojektowane rozwiązania – oparte na sztucznej inteligencji – umożliwiają cyfrową i mobilną analitykę danych marketingowych, narzędzia do automatyzacji działań marketingowych i zarządzania treściami dla ponad 3500 marek z różnych sektorów gospodarki w ponad 70 krajach. Nowoczesna platforma, która agreguje i analizuje dane ze źródeł wewnętrznych oraz zewnętrznych, dostarcza cenne informacje i całkowicie spersonalizowane usługi. 

Centrum badawczo-rozwojowe początkowo będzie się skupiało na innowacjach i udoskonalaniu dwóch podstawowych produktów (Campaign Automation oraz Content Hub), na których przede wszystkim nasi klienci polegają. Umożliwiają one kontaktowanie się z konsumentami w łatwy i intuicyjny sposób, aby uzyskać najlepsze wyniki – mówi Mateusz Urban, dyrektor Acoustic Poland R&D Lab Leader. – Wsłuchujemy się w potrzeby naszych klientów i zapewniamy im jeszcze lepsze narzędzia oraz usługi. Dzięki nim kreatywnie mogą  zarządzać kompleksowymi kampaniami marketingowymi i wykorzystywać dostępne dane w taki sposób, aby najefektywniej angażować swoich klientów. Za sprawą tych narzędzi mogą przeglądać treści na różnych platformach marketingowych, zapewniających płynną komunikację. To pierwszy tego rodzaju otwarty system Acoustic – dodaje Urban. 

Acoustic oficjalnie otwiera swoje nowe biuro 9 grudnia. Na początek w centrum badawczo-rozwojowym znajdą zatrudnienie programiści Front oraz Back End, projektanci UI/UX, architekci, specjaliści ds. infrastruktury informatycznej i menedżerowie. W centrum będzie także pracował zespół zajmujący się obsługą klienta, którego działania będą skoncentrowane na pomocy
w maksymalizacji korzyści z rozwiązań oferowanych przez Acoustic. W skład tego zespołu wejdzie kilku specjalistów ds. danych, analitycy i eksperci ds. zakupów. Acoustic zatrudnia obecnie pracowników na różnym poziomie doświadczenia za pośrednictwem standardowych kanałów rekrutacyjnych, a także w ramach partnerstwa z uczelniami. 

Kluczowym czynnikiem przy wyborze Trójmiasta był tętniący życiem, wielokulturowy i zapewniający utalentowanych ludzi rynek pracy – kontynuuje dyrektor polskiego oddziału Acoustic – Ponadto Trójmiasto to fantastyczne miejsce do życia, pozwalające nam atrakcyjne warunki do pracy, w którym pracownicy mogą cieszyć się równowagą między pracą a życiem prywatnym

Od początku procesu inwestycyjnego projekt utworzenia centrum był objęty wsparciem Invest in Pomerania, regionalnej inicjatywy Samorządu Województwa Pomorskiego oraz samorządów lokalnych. Jej celem jest promocja gospodarcza Pomorza, pozyskiwanie nowych projektów inwestycyjnych oraz wsparcie inwestorów w ich realizacji. 

Trójmiasto rozwija się jako kluczowy ośrodek sztucznej inteligencji w regionie i obecnie jest na 2. miejscu w Polsce pod względem wielkości branży – mówi Mieczysław Struk, Marszałek Województwa Pomorskiego – Przemawiają za tym dostępność pracowników, dobra infrastruktura oraz silne powiązania między środowiskiem akademickim i biznesem. Wybór Gdańska przez firmę Acoustic potwierdza, że Pomorze posiada duży potencjał dla podmiotów pracujących nad najbardziej zaawansowanymi technologiami. Dzięki temu powstaną nowe wyspecjalizowane miejsca pracy w województwie, co poszerzy i uatrakcyjni ofertę naszego lokalnego rynku pracy.

Invest in Pomerania
Invest in Pomerania jest regionalną inicjatywą non-profit, która pomaga inwestorom zagranicznym realizować projekty inwestycyjne na Pomorzu. W regionie pełni funkcję „jednego okienka”, udzielając wsparcia na każdym etapie procesu inwestycyjnego. Została powołana przez Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego, miasta: Gdańsk, Gdynia, Sopot, Słupsk, Tczew, Kościerzyna, Pruszcz Gdański, Rumia, Starogard Gdański, Malbork, gminy: Słupsk, Dębnica Kaszubska, Powiat Wejherowski, Gdańską Agencję Rozwoju Gospodarczego, Pomorską Specjalną Strefę Ekonomiczną oraz Słupską Specjalną Strefę Ekonomiczną.

O Acoustic 
Acoustic to niezależna platforma marketingowa działająca w tzw. chmurze, której misją jest wsparcie branży usług marketingowych i sprzedaży. Firma oferuje wiodący w branży otwarty system składający się z intuicyjnych produktów opartych na sztucznej inteligencji, stworzonych specjalnie dla branży marketingowej. Acoustic obsługuje międzynarodową bazę klientów obejmującą ponad 3500 marek, w tym przedsiębiorstwa z listy Fortune 500. Oferuje marketing cyfrowy, analizy, zarządzanie treścią, personalizację, marketing mobilny i automatyzację. Siedziba Acoustic mieści się w Nowym Jorku.

Więcej informacji: www.acoustic.co.

 

Kontakt dla mediów:
Acoustic
Mateusz Urban
Mateusz.Urban@acoustic.co

Wstecz