Aktualności

Tarcza antykryzysowa dla projektów cyfrowych realizowanych ze środków UE.

Centralny Ośrodek Informatyki – POPC Wsparcie poinformował, że 18 kwietnia 2020 r. weszła w życie ustawa o szczególnych rozwiązaniach wspierających realizację programów operacyjnych w związku z wystąpieniem COVID-19. Ustawa m.in. wydłuża okres realizacji toczących się projektów o 90 dni. W uzasadnionych przypadkach możemy je prowadzić nawet jeszcze dłużej.

Co należy wiedzieć

  • wszystkie projekty realizowane na podstawie umowy o dofinansowaniu lub porozumienia mają wydłużony termin realizacji o 90 dni
  • możesz wydłużyć termin realizacji powyżej 90 dni tylko w uzasadnionych przypadkach. Realizacja projektów nie może jednak trwać dłużej niż do 31 grudnia 2023 r.
  • terminy przekazania wniosków o płatność są wydłużone o 30 dni – dotyczy to terminów kończących się przed 31 grudnia 2020 r.

Dodatkowo ustawa pozwala między innymi:

  • uznać za kwalifikowane wydatki na cele niezrealizowane z powodu pandemii
  • wydłużyć terminy składania wniosków o dofinansowanie w konkursach oraz terminy uzupełniania i wprowadzania poprawek w tych wnioskach
  • wprowadzić nadzwyczajny tryb wyboru projektów

Co musisz zrobić, aby wydłużyć termin realizacji projektu

  • do 90 dni – zmiany nie wymagają aneksowania umów lub porozumień o dofinansowanie. Umowa przedłuża się automatycznie. Nie wyklucza to jednak, że możesz złożyć wniosek o płatność wcześniej lub zakończyć projekt w pierwotnym terminie.
  • powyżej 90 dni – złóż do Centrum Projektów Polska Cyfrowa wniosek o zmianę w projekcie wraz z uzasadnieniem. Każdy taki wniosek będzie indywidualnie oceniany.

Więcej informacji: POPC Wsparcie

Wstecz