1.
Okres: od... do...: należy podać okres (w formacie rrrr-mm-dd), za jaki składany jest wniosek. Okres objęty wnioskiem nie musi być okresem obejmującym pełny miesiąc kalendarzowy.
UWAGA: Brak wydatków po stronie beneficjenta nie zwalnia z obowiązku przedkładania wniosku o płatność z wypełnioną jedynie częścią dotyczącą przebiegu realizacji projektu. Wniosek stanowi wówczas podstawę do monitorowania postępu rzeczowego projektu i pozyskania danych niezbędnych do sporządzenia sprawozdania okresowego z realizacji programu.
W pierwszym wniosku o płatność pośrednią w komórce od… należy wpisać datę podpisania umowy. Jeżeli beneficjent poniósł wydatki kwalifikowalne przed datą podpisania umowy powinien umieścić je w pierwszym wniosku o płatność zgodnie z zaleceniami dotyczącymi wypełniania punktu 15.
W komórce do… należy podać datę kończącą okres za jaki składany jest wniosek. Należy przez to rozumieć dzień poprzedzający datę podpisania wniosku o płatność.
Przy sporządzaniu kolejnych wniosków o płatność należy pamiętać o zachowaniu ciągłości okresów wykazywanych we wniosku tzn. w komórce od… należy umieścić datę następującą po dacie wykazanej w komórce do… z poprzedniego wniosku (następny dzień kalendarzowy).
We wniosku o płatność końcową w polu do... należy wpisać datę zakończenia realizacji projektu (zgodnie z § 3 ust. 1 Umowy o dofinansowanie Projektu, a przypadku projektu realizowanego w Partnerstwie zgodnie z § 4 ust 1 Umowy o dofinansowanie Projektu) lub datę poprzedzającą dzień podpisania wniosku o płatność, w zależności od tego co nastąpiło wcześniej.
Jeżeli wniosek dotyczy wyłącznie przebiegu realizacji projektu w komórce od… należy wpisać datę zgodnie z powyższymi zasadami, w komórce do… należy wpisać datę końcową okresu sprawozdawczego ujętego w danym wniosku. Należy przez to rozumieć dzień poprzedzający datę podpisania wniosku o płatność.
W sytuacji, gdy dany wydatek kwalifikowalny został pominięty we wniosku o płatność, sporządzonym dla okresu, którego wydatek dotyczy, można go ująć we wniosku za kolejny okres rozliczeniowy. W takiej sytuacji należy w piśmie przekazującym wniosek o płatność do właściwej instytucji zawrzeć informację o umieszczeniu we wniosku o płatność wydatku poniesionego w okresie, za który złożony został poprzedni wniosek o płatność. W punkcie 15 faktury/dokumenty księgowe o równoważnej wartości dowodowej dla tych wydatków należy umieścić w ostatnich wierszach.