1.
Okres: od... do...: należy podać okres (w formacie rrrr-mm-dd), za jaki składany jest wniosek. Okres objęty wnioskiem nie musi być okresem obejmującym pełny miesiąc kalendarzowy.

UWAGA: Brak wydatków po stronie beneficjenta nie zwalnia z obowiązku przedkładania wniosku o płatność z wypełnioną jedynie częścią dotyczącą przebiegu realizacji projektu. Wniosek stanowi wówczas podstawę do monitorowania postępu rzeczowego projektu i pozyskania danych niezbędnych do sporządzenia sprawozdania okresowego z realizacji programu.

W pierwszym wniosku o płatność pośrednią w komórce od... należy wpisać datę podpisania umowy. Jeżeli beneficjent poniósł wydatki kwalifikowalne przed datą podpisania umowy powinien umieścić je w pierwszym wniosku o płatność zgodnie z zaleceniami dotyczącymi wypełniania punktu 15.

W komórce do... należy podać datę kończącą okres, za jaki składany jest wniosek. Należy pamiętać, że data podpisania pierwszej wersji wniosku o płatność powinna być tożsama z datą określoną w komórce do...

Przy sporządzaniu kolejnych wniosków o płatność należy pamiętać o zachowaniu ciągłości okresów wykazywanych we wniosku tzn. w komórce od... należy umieścić datę następującą po dacie wykazanej w komórce do… z poprzedniego wniosku (następny dzień kalendarzowy).

W przypadku płatności końcowej data w komórce do... nie może przekraczać daty zakończenia okresu realizacji projektu, określonej w umowie o dofinansowanie projektu/aneksie do umowy o dofinansowanie projektu.. Data w polu do... nie powinna być wcześniejsza niż najpóźniejsza data zapłaty za dokument lub najpóźniejsza data wystawienia dokumentu, wskazanego w tabeli w pkt 15 wniosku o płatność.

Jeżeli wniosek dotyczy wyłącznie przebiegu realizacji projektu w komórce od... należy wpisać datę zgodnie z powyższymi zasadami, w komórce do... należy wpisać datę końcową okresu sprawozdawczego ujętego w danym wniosku. Należy przez to rozumieć dzień podpisania pierwszej wersji wniosku o płatność.

Jeżeli projekt został w całości zrealizowany przed dniem podpisania umowy o dofinansowanie projektu, to beneficjent rozlicza cały projekt jednym wnioskiem o płatność, tj. wnioskiem o płatność końcową. W takim przypadku w komórce od... i do... ww. wniosku należy wskazać tę samą datę, tj. datę podpisania umowy o dofinansowanie projektu.

W sytuacji, gdy dany wydatek kwalifikowalny został pominięty we wniosku o płatność, sporządzonym dla okresu, którego wydatek dotyczy, można go ująć we wniosku za kolejny okres rozliczeniowy. W takiej sytuacji należy w piśmie przekazującym wniosek o płatność do właściwej instytucji zawrzeć informację o umieszczeniu we wniosku o płatność wydatku poniesionego w okresie, za który złożony został poprzedni wniosek o płatność. W tabeli w pkt 15 wniosku o płatność faktury/ dokumenty księgowe o równoważnej wartości dowodowej dla tych wydatków należy umieścić w ostatnich wierszach.